Julen

Nu har julen passerat, ja nästan iaf julafton är över. Blev den bra då?? Ja det blev den faktiskt, riktigt bra t.om tror jag. Min och kims familj kom hit, vi dukade i vardagsrummet med svärfars långa bord, sen hade vi vårat köksbord på sidan av med massa mat på som man fick plocka själv. Sen ställde vi vardagsrumsmöblerna iaf fotöljerna och bordet i köket där folk satt och myste och drack glögg. Möblerna passade så bra där så jag nästan inte har lust att flytta tillbaka dom igen. Varför måste man ha ett köksbord?? Onödigt ju, hehe nej men jag är sä trött på vårat tror det är därför. När jag får råd nån gång så ska jag köpa ett nytt helt klart.

Sen delade jag ut julklapparn för pga av missförstånd så fick vi inte nån tomte i år, men ja tror inte att Felix reflekterade över det alls. Han fick en massa fina klappar. Av oss fick han ett bilgarage, en spis, en kockmössa och en kassapparat. Sen fick han en fin adidasdress, tallriksset, kläder, en ryggsäck och pengar, kastruller mm sen en snowracer av brorsan som han gillade som bara den. Nu väntar vi bara på snön så vi kan ut och åka. Bilgaraget gillade han bäst tror jag, det är mina bilar säger han hela tiden och när vi hade öppnat paketet så lyfte han den bara rätt upp stort som det var och var helt överlycklig. Han leker som bara den med allt, men svårt att få plats med allt i hans lilla rum tyvärr.

Jag fick oxå en massa fina klappar och tre paradisaksar, så nu har vi choklad för ett helt år hemma tror jag. Klapparna till mor, far, svärmor och svärfar var populära, gjorde ju almanackor med kort på felix i. Dom blev så himla fina alltså.

I kväll är det fest, men inte för mig. Jag har valt att vara hemma ikväll och det känns helt rätt. Samma sak med nyår tror jag är hemma då och det känns också helt okej helt klart. Kanske om det dyker upp ett jättebra erbjudande eller vad man ska säga, för jag är helt klart villig att träffa folk och göra nåt, men jag känner att jag inte orkar anstränga mig för att det ska bli bra. Då sitter jag hellre hemma och glor med pojkarna. Vet ju att det blir 2 fester i januari, 2 väninnor fyller 25 år och båda ska ha fest så jag har att se fram emot helt klart. På tal om pojkarna Felix sade något helt klockrent i går. När han vaknade brevid mig så sa jag god jul till homom och sa att i dag var det julafton och han sa att då kommer tomten med julklappar till mig. ja sa ja det gör han. Sen vaknade Kim och ville ha en kram av Felix då sa Felix -Du är inte tomten till sin pappa, det var kul tyckte jag.

Nu ska jag nog hoppa i duschen, ska till mor och far och käka julmat, eller jag käkar nog quornfärs eller så, men ändå.

God fortsättning!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Är det inte skönt när man står med facit, och det känns bra? Själva tog vi det lungt under julen och det blev en bra helg. Må så gött, vi hörs och ses snart!

2005-12-28 @ 16:30:40
Postat av: maria

Ja du har rätt det är superskönt när allt gått bra. Härligt att se att ni oxå har haft det bra. Hur har du det under lovet? Ses snart!

2005-12-28 @ 21:31:32
URL: http://mariia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0