Underbara klasskamrater och äckliga toaletter!

Vilken dag jag har haft i dag! Känner mig alldeles slut. Men inte i någon negativ bemärkelse, utan det har varit en bra dag. I morse åkte jag in till skolan och hade kursavslutning. Den var trevligt, vi fick se tre filmer som några i deom andra undervisningsgrupperna hade gjort på gestaltningen. Bra som bara den var dom. Sen drog en stor del av klassen till Harrys för att käka och dricka öl. Vi kom dit vid elva, men dom öppnade inte förrens halv tolv. Vi sade att vi kan dricka öl en halvtimme så kan vi käka vid halv tolv när dom börjar servera lunch. Dom var först lite tveksamma till det, men sen sade dom ja och släppte in oss. Var nog för att Nat såg så snäll och söt ut som vi fick komma in. Där inne drack vi och käkade lunch. Jag tog det rätt lugnt, en cider och en irish coffeé bara. Trevligt var det, underbara klasskompisar har man!

Åkte sen hem, träffade en kompis på bussen. Sen väl hemma i Krille träffade jag en till kompis. Drog med honom till stan och vi gick runt och snackade och hade det trevligt. Sen kom Kim och hämtade oss och vi åkte till godislagret och köpte snask till helgen. Sen när vi kommit hem så var vi hemma i en timme eller något, sen åkte vi till stan igen och hämtade ut ett paket och käkade på donken med Tina. Sen en tur till Konsum och sen hem. Först han jag förbi Charlie med lampan. Puh! Nice to be home.

Det finns ett litet minus med dagen. Inget stort kanske, men jag stör mig. I Krille har vi en offentlig toalett (alltså vi har fler men just den här ska jag berätta om). Det kostar 5 kronor att gå in på den, okej det brukar det ju göra ibland. Men i dag så var dörren till handikapptoan öppen så jag gick in och slapp betala. Tur var väl det säger jag bara. För därinne såg det ut som fan! Kiss på hela golvet framför toan, mina skor klibbade fast, så äckligt alltså. Sen inget toapapper, ingen tvål och inget papper att torka händerna med. Helt otroligt. Betalar man fem spänn vill man väl iaf få lite tvål på köpet och gärna lite dasspapper med. Jag räknar med att det ska finnas tvål när jag betalar så mycket för att gå på toan. Så dåligt alltså!

Nu har jag gnällt färdigt. Ska gå och sätta mig framför tv:n nu tror jag! God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0