Julstök och arbetssök

Gick sista dagen i skolan idag så nu har jag jullov. Helt otroligt härligt faktiskt. Kommer att vara ledig ända till åttonde januari eller nåt sånt. Så nu är det kanske dags att börja fixa iordning inför julen här hemma. Har inte ens satt upp alla julgardiner än och inte ens några ljusslingor ute tror grannarna är överlyckliga, vi brukar ju ha hela gården full av diverse färger och ljus. Men jag vill allt ha up en och annan känner jag. Måste ju få in lite känsla. Ska handla några fler julklappar någon dag nu oxå hade jag tänkt. Har bestämt med alla att det inte blir några byten av juklappar i år, tråkigt på ett sätt jag skulle mer än gärna handla till alla, men har inte tid riktigt. Tror det här bara blir för iår för jag vill faktiskt ge julklappar till familjen men men det är himla smidigt samtidigt. Men Felix han ska få ett par klappar iaf.

Sista dagen på jobbet imorgon, kanske för alltid faktiskt vet inte alls. Antagligen så ska en ny människa tillsättas på en tjänst där nere så antingen får både jag och Alex gå eller bara en av oss eller jag vet inte alls. Men det känns inte alls bra faktiskt. Jag har varit där i 4,5 år och det känns lite surt att inte veta då. Sista dagen jag jobbar kanske men jag vet det inte ens själv och kan på så vis inte ta farväl av barnen. Helt sjukt det borde vara en rättighet att efter så lång tid iaf få veta eller inte. Så det är faktiskt lite jobbigt det här. Vill så gärna vara kvar, gillar jobbet och det är bra när jag pluggar nu med extrapengar. Vill ha kvar min Alex oxå, vill vill vill!

Var på fest i helgen det var riktigt skoj faktiskt. Tina fyllde ju 25 så det var hennes tur att bli firad och det blev hon. Kimpa var med, det var kul inte så ofta om man säger så. Gick aldrig på krogen utan bara ner på stan för att fyllekäka. Var nästan nykter iof men mat ska man ha hur som helst. Tog taxi hem, en ganska dyr historia, men värt det helt klart. Hoppas att vi kan slå ihop något på nyår faktiskt, det vore trevligt.

Annars är väl det enda på schemat framöver jul och städning och fixning inför den samma. Just det idag när jag skulle åka hem från skolan så hade det nyss regnat så det gick knappt att ta sig fram på skolgården det var is överallt kag höll på att halka omkull tre ggr minst. Alla lokabusstrafik var inställd och det stod bussar överallt. Jag satte faktiskt på mig bälte för en gångs skull när jag satte mig i bussen, den blev försenad och Kim väntade på mig i stan så jag fick åka med honom hem. Sen när jag kom in i bilen hade han köpt en dubbelnougat till mig ifall jag skulle vara ledsen eller arg för det här med bussarna, han är gulligast i världen ibland. Och för att inte tala om Felix vilken lite goding, mammas skatt alla dagar på året:)

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0