8 år sen vi satte på oss ringarna, nu finns den runt halsen

Har just ätit frukost, det blev en kopp te (utan socker), en tallrik lättfil och 2 knäckebröd med messmör. Intressant? Nej inte värst, men jag skrev det mest för att övertyga mig själv om att kag är på rätt väg igen. Det måste ske nu känner jag, måste ner i vikt nu. Har ju iaf inte gått upp det jag gick ner förut. 9 kg har jag gått ner och mer ska det bli. Har stått still ett tag men nu får jag ta tag i det här igen. Men det är inte det lättaste när man är hemma och det är sommar, det blir en massa extra sötsaker hela tiden har jag märkt. Inte bra.

Hade fördelsedagsfest i helgen, den vart okej men inte helt lyckad. Det är svårt att få det bättre, kände att jag kämpade halvt ihjäl mig för att hinna med alla gästerna och samtidigt vara värdinna. Som tur var så hjälpte Linda mig, tack för det vännen!

Igår fyllde Kimpa 25 år så då var hans familj här och firade honom. Och jag fick en jättebra present av hans mamma, den bästa på länge verrkligen nåt jag kan behöva nu ska jag bara hitta ett evenemang så är det klappat sen.

Idag vet jag inte vad som händer faktiskt, kim har inte ens gått upp ur sängen än och inte jag in i duschen så det blir nog riktigt slappt som vanligt. I helgen åker vi till Kolmården och bor på herrgård i 2 nätter, det ska bli mysigt, fick presentkort på bensin av några kompisar, himla smart faktiskt. Och resten av pengarna till semesterrn har vi fått från andra så det blir gratis för oss, skönt det nu när man inte har det så fett. Har faktiskt 8 årig förlovningsdag idag, men tror inte vi kommer att fira det alls:(

Ska dra ihop ett gäng och gå ut snart med. Har en massa öl, vin och sprit kvar från festen så det ska bli kul. Ska få med oss fröken L med det ser jag fram emot.

Nu ska jag duscha. Ha det gott

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vad äter du för att gå ner i vikt och vad gör du för motion och så? Tipsa GÄRNA mig! Jag behvöer de råd jag kan få. =)

2006-07-11 @ 11:53:52
URL: http://empo.blogg.se
Postat av: Bea

Grattis!
Du är så jäkla duktig Maria! Du kan verkligen få disciplin på dig själv! Du ska vara stolt över dig själv!
Förresten jag drömde värsta konstiga drömmen för ett tag sedan. Du var höggravid, men valde att följa med mig och ett par andra ut och festa lite en lördag (ingen alkohol förstås). Sedan mitt i natten gick vattnet och du fördes iväg med ambulans till sjukhuset och födde en söt liten flicka. :)
Hoppas du har det bra annars i sommarvärmen! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0