Fleeze

Dagen i dag har inte varit så speciellt bra tyvärr. Började ju i går med att jag fick väldigt ont i halsen. När jag kom hem från jobbet blev jag dålig på en gång och lade mig och sov med 39 graders feber. Skakade och frös tills jag tog tabletter då svettades jag istället. Bestämde mig för att vara hemma från praktiken i dag tyvärr, men det fanns inte så mycket annat att göra tyvärr. Men jag måste gå i morgon så är det bara.

Sen när vi vaknade i morse så kände vi att det luktade en massa kattkiss i köket, trodde bara att Fleeze varit lat och kissat i vasken för det har hänt förr om man säger så. Kimpa drog till jobbet och jag tittade efter Fleeze och hörde hur han gick runt och grinade och skrapade på golvet jag såg sen att han satte sig ner och uträttade sina behov. Jag lyfte bort honom och såg att det var en blodpöl på golvet. Sen fortsatte han och kissade elelr blödde överallt. Jag ringde till kimpa och grinade och sa att Fleeze var sjuk. Så han fick komma hem och jag beställde en tid i Karlstad. I hela denna veva fick vi köra Felix till dagis trots att vi sagt att han skulle vara hemma, tyckte att det var bättre att han var där än att han skulle följa med och krångla och bli orolig.

Väl hos veterinären kunde dom inte ta urinprov för blåsan var tom så mycket som han hade kissat. Men han fick en spruta så att han inte skulle ha ont när han kissade sen. Dom sa att vi skulle ha honom inne så att vi kan se om han kissar eller inte. Än så länge har det bara kommit 2 droppar som jag vet. Känns inte alls bra, speciellt inte att åka i från honom i morgon och han kommer bajsa inne med, men det är ju bara att torka iof. Stackars lilla kissekillen, jag tar han jämt för givet och puttar bort honom men han är så på lillen. Men gud vad jag älskar den lilla krabaten.

Känner att jag börjar få feber igen, just snyggt. Jag är ju tjejen med timing.

Kommentarer
Postat av: Ida

Stackars kissen, och stackars DIG!
Usch vad jobbigt att allt detta kom på en gång!!
Hoppas det blir bra SNART!
*kramar*

2006-03-08 @ 07:51:38
URL: http://wiberg.blogg.se
Postat av: Ida

HELT klart värt att titta på Bygglov.
Jag tycker iaf att han är RIKTIGT najs, och mamma å syster håller med på den punkten oxå! ;o)
Jaa, jag HOPPAS på Thailand. Det lät så på Mattias igår iaf, han tyckte det skulle verka JÄVLIGT kul och vi satt och planerade hur vi skulle spara pengar osv.! ;o)
Hoppas kissen å du blir bra snart!
*kramar*

2006-03-08 @ 08:44:58
URL: http://wiberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0