Tulpaner

Hemmadag i dag får det bli. Har ångest för jag ville verkligen till skolan, men det blev knas med allt i går när vi kom hem, ändrade rutiner helt enkelt och felix kom i säng lite för sent så jag hade helt enklelt inte mage att dra upp honom klockan 6 i morse. Sen har jag en uppgift jag vill sitta hemma och arbeta med. Men nu känner jag väldigt mycket inspiration i skolan, jag gillar verkligen att vara där och jag vill lära mig mer hela tiden, bara suga in informationen helt enkelt. Det är en sån intressant kurs och jag vill engagera mig djupt. Ni som känner mig vet kanske att det inte är alltid jag känner så här men nu gör jag det, det är en mäktig känsla. Men skolan är lite jobbig med på vissa sätt, jag tycker att alla klasskamrater, nej då inte alla men en del gnäller för mycket. Det gnälls på allat inget är bra. Och alla gör sitt bästa för att slippa gå till skolan och få vara hemma. Visst jag förstår till viss del för det kan vara skönt att vara hemma ibland, men det här gnället it drives me grazy.

Felix fick vara hemma med mig i dag för jag kände att jag ville vara hemma och mysa med den underbara ungen. Vackra lilla människa! Han är så go numera att jag bara vill ta honom och krama sönder honom (nästan iaf). Häromdagen köpte jag en massa kläder till honom och berätta det, då sa han: Åh va snäll du är mamma, sen fick han en ny pyjamas med dinosaurier på och den är han så stolt över, det är saurier på säger han. Sen i går skulle vi åka till Gunilla och fixa hennes dator och efter att ha varit på dagis en hel dag så vill han hem och se på film för att varvar ner. Då sa jag att först måste vi äta mat vet du innan du kan se på film. Då sa han: - mamma jag är inte så jättehungrig jag vill bara se en film. Åh vad jag skrattade, han är så gullig och han säger det om oss hela tiden, kärleksord hit och dit och det är så mysigt. Sen sä läser man detta om Freddie det är helt sjukt hur kan man ens fundera på att skada sitt barn, läste alla artiklar och jag bara grinar. Vidrigt!

Hur mycket snö kan det komma förresten? Kim var tvungen att skotta det första han gjorde i morse, annars hade han aldrig kommit ut med bilen, stackarn! I går var en mysig dag förrsten, med min älskade familj, gud va lyckliga dom gör mig även fast det inte alltid märks. Och i helgen kommer darling tjejen kan det bli bättre? Hehe har svårt att tro det.

Ska ut på praktik nästa vecka, ska vara ute 8 dagar bara, men det ska bli skönt att se och göra nåt annat, men ångrar lite att jag inte valde skola, känns som att jag gjort det där mer dagis, har ju faktiskt jobbat på dagis ett par år. Sen hem och göra samma sak liksom. Men det blir nog roligt!

Nu ska jag gå och fixa lite frukost eller så. Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0