Saknar dig farfar

Är ledig i dag. Alla skolor i kommunen har studiedag eller vad det
heter, kompetensutveckling, så jag fick vara hemma. Det är skönt
att få vara det för nu har jag varit på praktiken ett par veckor och en
dag att varva ner på är aldrig fel om man säger så. Ska bara sitta
hemma och ha det skönt i dag, Felix är hemma så vi ska ha massa
mys. Sen kanske vi åker och handlar i Karlstad i eftermiddag.

Helgen blir lugn, ska till Liseberg med jobbet på söndag, det ska
bli roligt som bara den, annars inget planerat.

Nästa helg blir det nog begravning eller så, min farfar dog i lördags
så det är hans begravning jag ska på. Tror att den blir till helgen.
Det är fortfarande jobbigt att han är borta, men jag tror jag börjar att
vänja mig vid tanken. Begravningen kommer att bli sjukt jobbig och jag
kommer gråta som bara den, men sen tror jag att det blir bra igen.
Tror jag just vid begravningen kommer att förstå vad det är som har hänt.
Min älskade farfar är borta och kommer aldrig mer tillbaka. Men det känns
bra att veta att han var så stolt över mig och Felix, det ger mig tröst. Värst
vad djup jag blev nu. Men annars händer det inte så mkt, mest det här
med farfar just nu. Det som ger mig mycket tröst nu är "Hips don´t lie"
med Shakira och Wyclef, kanske låter löjligt men låten gör mig lycklig.
Och jag är glad att min sambo köpte surroundsystem med så bra
högtalare så man kan kräma på ordentligt. Ska tilläggas att alla mina
vänner varit fantastiska i detta med. Dom har stöttat mig så himla mycket.
Dom är fenomenala och jag älskar dom alla.

Liseberg på söndag som sagt och sista dagen på praktiken i morgon.
Sen ska jag skriva uppsats sen är typ kursen över och det är sommarlov.
Jag ska vara ledig hela sommaren, det ska bli så skönt, väldigt lyxigt och
skönt, hur det går med ekonomin är en annan femma hehe.

Nu ska jag ringa några samtal, en del viktigare än andra.


Kommentarer
Postat av: Anneli

Din lilla stackare....*kram* jag vet precis vad du går igenom. Men allt kommer att kännas mycket bättre efter begravningen, jag lovar. "Efter regn kommer det solsken" heter det. Jag tänker på dig.

*kram*

Anneli

2006-05-11 @ 10:08:13
Postat av: Bea

Du är allt för go Maria! Humorn lyser alltid igenom! Många kramar

2006-05-11 @ 17:35:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0