Hemmadag

Är hemma idag, skulle ha grupparbete, men fick vara hemma för mina snälla gruppkamrater, lite onödigt att åka 12 mil för 2 timmars arbete eller så det kunde dom fixa själva sa dom. Dom är så snälla så.
Ska passa på att plugga nu när jag är hemma, har en uppgift som ska vara inlämnad imorgon. Annars blir det lugnt idag. Ska laga kycklingpastasåsen till middag idag. Första gången jag lagar den men tror att den kommer att bli god. För dom som inte vet så är det så att jag försöker lära mig att laga mat. Har ansträng mig en del men insett att det inte är lätt när man slutat äta kött när man var 15 år, svårt att veta hur det ska tillagas när jag nästan aldrig ätit det själv innan, kan ju inte gärna provsmaka heller, men Kim är nöjd och det artar sig. Vill tacka Linda för alla recept med!

I går var det faktiskt riktigt kul på jobbet för första gången på länge. Visst är det alltid mer eller mindre roligt där men i går var det mer. Tror en del barn är tillbaka med, dom dyker upp nu när det blir kallare och sämre väder ute och så. Då blir det mer liv på stället om man säger så.

I helgen blir det en resa till Gbg förhoppningsvis ska ner och hälsa på brorsan första gången sen i somras och då var han inte ens hemma bara jag som lånade lägenheten så det räknas kanske inte och då har jag inte varit där sen i februari. Så nu är det dags.

I skolan går det bra, snart praktik det fasar jag lite för, ville gärna byta ställe och prova skolan men eftersom jag inte fixat det än så får jag vara kvar på samma ställe och sen fixa nytt ställe till nästa period så får det bli. Är sugen på att prova skolan nu, för det har jag aldrig gjort. Känns som att jag kan det här med dagis nu. Behöver större utmaning.

Har upptäckt en sak på mig som är lite skrämmande, får väl helt enkelt kolla upp det för säkerhetsskull.

Nu ska jag plugga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0