Fästingar överallt

Dags att skriva lite i bloggen igen tror jag. Just nu har jag praktik igen, det funkar bra som vanligt. Underbara ungar verkligen! Annars går jag mest runt med sura uppstötningar och ler mot livet. I helgen som var då var jag ute och åt med några flickor på en ny pub här i stan, trevligt värre. Annars händer det inte så mycket. Imorgon kommer svärmor på besök och det är utvecklingssamtal för Felix, ska bli spännande att se vad dom har att säga.

Undrar egentligen varför jag skulle blogga har ju verkligen inget att skriva om haha. Idag plockade jag fästingar på Diza fick ihop till 15 stycken bara på halsen och då räknar jag inte med alla parningssugna hanar. Antagligen har en hona lagt ägg på henne eftersom dom flesta satt väldigt tätt. Sen hittade Felix även 3 grå fästingar på golvet som var så feta så att dom hade släppt frpn katterna. Vidriga små parasiter.

Stötte på en rolig dam på stationen idag när jag satt och väntade på Kim. Lite knepig var hon och arg tror jag gick runt och pratade om att vi alla var dömda och att en ny tsunami skulle ta oss alla. Det var de svarta som gällde sa hon. Hon var mörkhyad och pratade engelska, svårt att återge men det var lite tragikomiskt över det hela.

Skitväder har vi fått oss med, blåst och snöblandat regn som kommer från skyarna så vill man ju inte ha det, man blir lätt bortskämd när det nästan är som sommar en vecka.

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0