magsjuka

Natten började inte bra klockan 2.05 kom Felix in i vårat sovrum och snyftade. Han hade ont i benet sa han. Växtvärk som vanligt så vi gjorde rum för lillen i våran säng och lade oss ner för att mysa, trodde jag iaf han somnade inte alls och jag sov ibland men han väckte mig och ville ha vatten och den ena med det tredje. Tillslut drömde jag att jag låg på hans dagis och försökte sova medan han vägrade. Vaknade hela tiden, tillslut sa han att han ville ha medicin för annars skulle han kräkas. Nu var väl klockan 5 eller nåt. Jag hämtade alvedon till honom och mer vatten och nu var han varm det kände jag. Men jag försäkrade honom om att han inte skulle kräkas. Tillsist runt halv sex sätter han sig upp i sängen och säger att han har ont i magen och vill kräkas och jag flyger upp ur sängen och in på toaletten och Felix följer snällt efter och kräks hur mycket som helst i toaletten. Stackars lilla pojke! Jag lider med honom, sen ser vi på film i soffan och myser. Han har kräkts fler ggr, men tillslut ville han själv ha frukost så han fick skorpor och blåbärssoppa. Får se hur den här dagen blir, tror vi kommer att behöva sova middag senare sen.

Det är en dag som denna jag skulle vilja ta upp telefonen och ringa pappa och berätta att Felix är sjuk. Han hade kommit med goda råd och åkt ner till affären och köpt sånt som vi behöver till Felix. Pappa var alltid den jag först hörde av mig till när jag var sjuk. Han var mitt största stöd alla gånger jag mådde dåligt. Han var så himla trygg pappa. Men som sagt det är som det är med det där.

Nu ska jag gå och vila en stund tror jag, känns som att det kan behövas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0