Trött

Idag har jag varit väldigt trött hela dagen, iaf efter lunch. Dagen har varit så där, började inte så bra. Jag blev av okänd anledning arg på Kim och grälade på honom som bara den i morse så grannar och allt hörde antar jag men ärligt talat så skiter jag i det. Bad om ursäkt sen när han kom hem igen så allt löste sig. Tror allt bottnade i att jag helt enkelt hade en dålig dag idag och kände mig deppig och ledsen helt enkelt. Felix var hos sin kompis och kom hem när jag mådde dåligt och pratade i telefon och dörren var tydligen låst fast jag inte visste om det så tillslut så plingade han på den andra dörren och när jag öppnade sa han att han hade stått utanför med sin kompis och gråtit för han trodde vi hade åkt ifrån honom. Så klart vi inte åker ifrån dig sa jag och tröstade honom. Sen sa han att han hade sagt till kompisen utanför att han älskade och saknade sin mamma och pappa. Lilla älsklingen då, värkte nästan i hjärtat när han sa det.

En annan sak han sa idag vid frukostbordet var att han funderade på när morfar skulle leva igen? Fick förklara för honom att han inte lever längre, jobbigt men sant. Var hos mamma en sväng förut idag och hälsade på henne och Lukas. Det är verkligen tomt där hemma, pappa fattas och det känns konstigt att han inte sitter där i soffan. Om en dryg veckan är det dags för begravning, det kommer att bli riktigt jobbigt faktiskt. Beställde en mammakjol igår som jag eventuellt ska ha på mig dagen till ära. Ville egentligen ha en jättefin klänning som jag hittade men den hann ta slut innan jag hann beställa. En annan sak som smärtar är att jag inte har något kort på Felix och pappa tillsammans brevid varandra. Tog helt enkelt inte något sådant trots att det fanns en massa bra tillfällen för det men det blev aldrig av. Hade varit kul att ha det för att visa Felix i framtiden sen för han kommer ju att glömma bort morfar och det är lika illa det. Men så blir det ju.

Annars har det varit en lugn dag. Åkte in och köpte stolppinnar till våran nya rosrabatt som vi ska anlägga, sen åkte vi till Lidl hör och häpna och köpte upp oss på en jäkla massa glasspinnar. Man måste ju njuta av något eller? Till helgen kanske det blir 25-årsfest, vi får se hur allt är då men det vore roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0