Mammagrisar är vi allihopa

Dagen har bestått av att vara hemma med Felix och duscha honom för att sen åka in med Alex och barnen och kolla på alla stundenter. Tänk vad lyckliga de är idag, underbart ju kommer så väl ihåg hur det var. Men det slutade lite mer otrevligt för mig. Fick en svimattack och det var mindre kul. Höll på att falla ihop och gick och staplade fram och kände mig nästan berusad. Hemsk känsla, sen var det så varmt + att jag inte ätit nån lunch så jag fick med mig Felix och så stapplade vi iväg till Pressbyrån så jag kunde köpa en banan, sen blev det lunch efter det. Det tråkiga var att en tjej från mitt dagis kom fram och sa hej till mig och jag pratade med henne en snabbis, jag hoppas inte hennes föräldrar såg mig då måste dom ha trott att jag var berusad, så fel det kan bli ändå.

Sen åkte vi hem och tog ett dopp i poolen, det var ganska smärtsamt endast 18 grader varmt (kallt) ju, men det gick. Tyvärr så var det en del pollen och annat bös i den eftersom det blåste så igår. Blåste så mycket att poolöverdraget blåste av, därav all skit i poolen. Men jag fick bort det mesta sen dammsög Kim poolen när han kom hem så nu är den okej igen:)

Annars var det fredagsmys här ikväll och dessvärre kom Felix i säng för sent och ställde till en scen eller flera det funkar helt enkelt inte att han lägger sig för sent eller rättare sagt han funkar inte då. Ska se till att INTE vända på dygnen nu när vi är lediga utan han ska ligga vid halv åtta som vanligt för det behöver han sen får man mer fritid själv på kvällen och det kan ju alltid behövas. Sen är han en sån mammagris så det finns inte jag ska göra allt med honom och pappa får knappt komma intill, jag hoppas inte det blir likadant med nästa barn. På tal om Felix fick skämmas lite när vi satt utanför torggrillen och han såg ut att gå aggressivt mot en kille i sin egen ålder och jag sa åt honom, hans mamma såg lite irriterad ut, men sen såg jag varför Felix gjorde det. Killen stoppade en platsgaffel i ansiktet på Jonte som var med oss rakt på kinden så den rev honom och sen i ögat med så jag kan förstå att Felix blev irriterad. Den jäkla morsan skulle bara veta vad hennes egen son gjorde, inte för att hon hade någon som helst koll på honom då men. Inte kasta sten i glashus eller hur är det man säger?

På söndag kanske det blir Liseberg denna gång, allt går åt rätt håll för det hela men jag vågar inte tro något och jag ska definitivt inte säga något till Felix om det hela för man vet aldrig. Vi har pratat om detta och preliminärbokat varenda söndag sen den 20:de maj så man vet aldrig, men jag håller tummarna.

Tror magen börjat växa lite smått eller mer så här om jag ska vara exakt: Livmodern trycker upp mitt fett högre upp i magen så jag får en större kula än vanligt, bebismage nertill och fetmage upptill förstod ni? Haha trevlig helg på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0