Lilla sniglar<3

Lördagmorgon då ska bli intressant att se vad dagen har i sitt sköte. Blir definitivt frukost snart känner jag. Sen veckohandling oxå skulle jag tro, kvällen ska ägnas åt att se melodifestivalen på projektorn. Får se om jag klämmer in lite städning och pluggning under dagen det vet man aldrig:)

Tror jag tänker börja dagen med att klaga. Just nu är jag inne i en kritisk period tror jag, inte så att jag ser negativt på saker och ting men däremot finns det en hel del som stör mig oerhört. Igår när jag hämtade Felix på dagis och vi skulle gå hem (100 meter) så pratade Felix om att nästan alla snö hade smält bort nu och det är ju mycket riktigt. Men han påpekade att det fanns små högar med snö längs gatkanterna. Upp i en av dom här skulle han och det som störde mig var att brevid varje snöhög låg en stor hög med hundskit. Och sen när vi fortsatte vår vandring hemåt såg jag att det låg minst 3 högar på en sträcka på kanske 10 meter. Mitt i samhället och allt. Felix sa då att hundar får inte bajsa på gatan utan bara på gräset. Till och med han som bara är snart 4 år förstår hur det ska gå till. Jag berättade för honom att hundarna får bajsa på gatan men då får matte eller husse ta bort bajset i en påse och slänga i soptunnan. Det är fullkomligt vidrigt det ligger skit överallt. Vet ju vem av mina grannar det är som låter hundarna skita överallt. Samma granne som står med 2 bilar på tomgång varje dag dom ska åka iväg och i ca 20 minuter per bil. Sätter på bilen och går ut med hundarna och sen in och äter frukost eller nåt innan dom åker. Trevligt va? Grannarna brevid oss hängde ett tag upp hundbajspåsar längs hela deras staket just för att dom ville ge grannen en pik och chansen att själva ta en påse till skiten. För mina grannar hade gjort ett ryck och städat hela gatan från skit. Inte deras jobb såklart men dom tyckte själva att det var så äckligt. Sånt här är sånt som stör mig just nu bara för att nämna en grej haha.

Annars är det rätt lugnt just nu. Felix är en go harmonisk liten kille just nu. Och jag har insett (för länge sen iof) att jag är med i en underbar studiegrupp helt fantastiska är dom. Vi har roligt hela dagarna i skolan och hade fest tillsammans förra helgen roligt som bara den. Lilla sniglar I love you! Men avundsjukan finns där kan jag lova som alltid annars när andra har det för bra.

På måndag åker jag Linda och Mia till Sthlm och ser på Shakira och sover över en natt sen är det dags för 3 veckors praktik men fokus på IUP och åtgärdsprogram.

Nu ska jag och Felix fixa frukost. Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0