magsjuka? och skolångest

Den här dagen började lite dumt. Kim försov sig Felix fick akut ont i magen och jag fick ge honom laxerande. Sen när det väl var över (han grät hela tiden och sa att det gjorde så ont i magen) så kräktes han. Vi skulle gå till dagis men först skulle vi kolla om våran igelkott hade ätit upp maten vi lagt ut till honom då helt plötsligt börjar Felix kräkas på gräset. Åh nej magsjuka tänker jag. Vet fortfarande inte vad det berodde på om han är sjuk eller inte. Nu är han väldigt pigg och jag trodde ett tag att han kräktes för att det blev knasigt med magen efter laxerande, men det har aldrig hänt förut så det är svårt att säga varken det ena eller det andra. Men han får vara hemma från dagis idag för att avvakta så får vi se. Hoppas bara han slipper kräkas mer.

På söndag bär det av mot Liseberg med jobbet och jag kanske tar Felix med mig och då vill vi ju inte vara sjuka. Hoppas på att Kim och felix följer med, men vi får se som sagt. Jag ser fram emot det iaf och alla andra ungar som ska med oxå, det är kul att kunna hitta på nåt med dom så här på våren, sen slutar vi ju snart på jobbet oxå så det är ett bra avslut.

I skolan ska jag skriva världens uppsats med undesökning, läsa 1000 sidor litteratur samt att jag har kvar en massa andra uppgifter med så jag har fruktansvärd ångest får väl se vart detta slutar. Just nu känns det inte som att jag ens orkar ta tag i det, men det måste jag ju. Sen är Felix hemma nu och jag har massa praktik att ta igen, vet inte alls hur jag ska få ihop det här om jag ska vara ärlig. Vi får väl se vart det slutar....

Nu ska jag sätta igång så jag får något gjort under dagen. Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0