Barnvagnsdjungeln

Är trött och har bråttom i säng men måste ändå plita ner en liten söndagsblogg känner jag. Helgen har varit lugn och skön och bra. Har bara umgåtts med Kim och Felix i stort sett och ätit gott och sett på tv. Varit på marknad, haft besök av Lail och letat efter barnvang den sista med mindre lycka. Det är en djungel därute vill jag bara tala om. Hade hittat en på nätet som vi trodde att vi gillade, men när vi väl kom till butiken så fanns inte den ihopmonterad så vi valde att åka och titta på den en anna gång när den sitter ihop som en hel vagn. Sen vidare för att titta på en annan vagn som var relativt fin den med men när vi övervägde som bäst att beställa den i beige för att vänta i 5 veckor så fick jag en svimattack och var tvungen att lämna butiken så det blev inget beställt alls. Det är inte så lätt att välja rätt, sen är man rätt kräsen och kanske lite småsnål. Jag vill ha en fin vagn och en ny men har ingen lust att betala över 7000 för en liggvagn som jag vet att bebisen använder ett halvår eller så. Jag vill ha en duo kombivagn som har separat liggdel och sittdel som man byter ut, det som är väldigt populärt på marknaden nu är tydligen kombivagnar som i stort sett ser ut som en vanlig sulky med en liggpåse i. Men de senaste är det enda som finns i de rätta prisklasserna (ibland) enligt mig. Hur som helst åkte vi hem utan en vagn men ska undersöka ett nytt ställe imorgon eller så som vekar ha en del fina och relativt billiga märkesvagnar och vanliga lite mer okända märken, ska bli spännande att se vart detta slutar. En vagn måste vi ju ha iaf det är ett som är säkert!

Helgen har som sagt varit kanon förutom vädret och det faktum att jag skitit i att räkna matte, räknade förvisso en del i fredags men tappade bort mig och visste inte tillslut hur jag skulle göra fär att få ett enda tal rätt, till råga på allt så skulle jag räkna ur alla tre räkneböcker denna vecka och jag har inte ens räknat klart ett kapitel i den första. Så nu ligger jag 2 veckor efter eftersom jag sket i matten ikväll igen och satte mig och såg på dvd med min älskling. Hur detta kommer gå ska bli spännande att se, tentorna börjar ju närma sig så man kan säga att jag har häcken full.

Skola imorgon igen tidig morgon och grupparbete långt in på eftermiddagen, sånt är livet. Måste bara slutligen ge en stor eloge till min älskade sambo. Han har ett hjärta av guld och ställer alltid upp på alla. Denna helgen har jag älskat honom lite extra för att han i torsdags klättrade i träd med Felix samt plockade äpplen från vårat eget lilla äppelträd (de första vi plockar) och överraskade mig med en hembakadäppelpaj på kvällen och för att han igår bäddade rent i sängen så att jag fick en härlig nattssömn i natt. Visserligen är det nästan alltid han som bäddar rent men ändå. Pussar till dig!

Förövrigt börjar denna graviditet fresta på lite, jag är varm som en jävla bastu jag menar det, skulle gärna gå naken så illa är det, sen måste jag springa på toan dagarna i ändå, tröttsamt, men det kunde varit värre haha.

Nu går jag och omfamnar min kudde, imorgon är det en ny vecka!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0