En natt vid sjön

Har haft en härlig helg kan jag lova. I fredagsmorse begav jag mig mot Krille för att ta en morgonfika med lillan. Efter det åkte jag till Karlstad där jag mötte upp S och U sen vidare med buss mot Kil där vi mötte upp E för att handla diverse nödvändigheter inför vårat stugbesök sen vidare till sjön och stugan. Där åt vi en god lunch fetaost och spenatsfyllda piroger och sallad. Sen spelade vi kort och umgicks sen slöts sig Mia till vårat sällskap på kvällen, då vi fortfarande satt ute och spelade kort på altanen. Sen tog vi oss en biltripp för att titta på E´s hus. Sen hem till stugan igen där det njöts av en underbart god middag och sällskapsspel samt en massa prat. Sen blöev det kakor och diverse snacks. Efter en tur till dasset gick vi och lade oss. De roligaste av allt hände mitt i natten när jag sov som bäst, skulle precis ta och vända mig om i den gamla bäddsoffan som jag sov i. Men se det skulle jag inte ha gjort för smack sa det och så åkte hela locket som stod upp ihop på mig så jag blev instängd som i ett våffeljärn. En smärre chock kan jag lova, tänkte att det här tar jag mig väl ur men det gick inte att rubba jag satt verkligen fast. Fick väcka E genom att ropa till henne att jag minsann satt fast. Hon kom upp och småskrattade och förlöste mig ur min fälla. Berättade även att hon hade en utdragbar säng under soffan som jag tacksamt tog emot för att undvika att fastna ännu en gång. Sen sov jag vidare. Dagen efter kallade alla mig för dubblemackan och S frågade varför vi inte väckte henne så hon fick skratta lite och ta kort haha. Vi åt en underbart god frukost och diskade i ordning sen åkte vi hem igen.

Väl hemma såg jag film med Kim men var så trött så jag somnade ifrån den, sen åt vi hos mamma samma sak idag åt hos mamma och träffade Alex i lekparken sen hem och räknade matte. Har egentligen 40 tal kvar eller nåt men jag tar dom en annan dag känner att jag måste få bara vara lite oxå så. Funderar starkt på att ta mig en chokladbit och sätta mig i soffan en stund. Ska upp 5.30 imorgon igen för det är ju ny skolvecka.

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0