Fenomenet Facebook

Ja det här med facebook är ju hur trendigt som helst, alla hänger där och jag är inte bättre jag heller för jag hänger oxå där. Jag är förvisso inte speciellt aktiv men jag gillar att svara på olika quiz och frågor om serier mm. Har en kompis som lever sitt liv där, där kan hon prata med alla hon inte skulle våga säga ett ord till i verkligeheten och där kan hon hålla sig uppdaterad. Men nu till saken. Jag är medlem på en hel del andra communities men det säregna drahet hos facebook är att där ska man verkligen bli vän med alla. På andra ställen där jag hänger så blir man oftast vän med folk man har någon form av relation med, men på FB "addar" man alla man kan namnet på i stort sett. Men inte nog med det, man skriver inte till varandra. Man blir vänner och skriver i hur man känner varandra men sen är det tyst och tyst som i graven faktiskt ända tills man får ett vidarskick på nåt quiz eller liknande som en "vän" har tagit och nu utmanar dig till men annars är det tyst, riktigt jävla tyst! Fick alldeles nyss en vänförfrågan av en tjej som gick på samma högstadie som mig och som var kompis till en bekant till mig, vi bytte väl några ord då och då på den gamla goda tiden (13 år sen) och hon har varit inne på min sida på andra ställen utan att skriva en rad men på FB där är vi t.om vänner *yeay*
En klasskompis lillebror som jag aldrig pratat med har addat mig det säger väl allt? Jag vill iaf prata med dom jag lägger till och sen får man ju möjligheten att snoka på deras sidor när man är vänner det är ju positivt. Så ja jag antar att det stämmer som dom säger: Den som har mest vänner på Facebook när dom dör vinner!

Kommentarer
Postat av: Johanna

hahaha :D sant!

2008-04-24 @ 09:10:27
Postat av: Tiki

Det är så sant så sant...kunde inte ha sagt det bättre själv =)

2008-04-24 @ 17:14:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0