Händig man

Nu är ännu en dag över. Idag har vi varit och vägt och mätt Alice och hon var lika stor som vanligt, snart nio kilo nu. Frågade om hennes öga och hon skulle prata med läkaren när hon kom imorgon så får vi se om vi får nån antibiotikakur eller så. Sen åkte vi vidare mot Karlstad där vi inhandlade diverse delar till kranarna samt åt lunch mm. A var så snäll och hämtade Felix på dagis så han fick följa med dom hem och leka lite. Kvällen har varit lugn, Kim har hållit på och byta kranen i köket men inget av det vi köpte passade av någon konstig anledning, det måttet vi hade behövt finns inte att få tag på. Men det är som vanligt inget man behöver oroa sig för, min kimpa har lösningar till alla problem. Han är helt otrolig på det viset han ordnar allt. Så är det ofta att det inte funkar men han hittar egna lösningar eller skapar egna saker och delar som han får till. Samma sak även ikväll han slipade, bände och böjde och gud vet vad och så passade det tillslut. Han är så händig och det är så skönt att han bor hemma hos mig annars vet jag inte hur det skulle gå här hemma. Finns ju dock en negativ sak med att hålla på och fixa med grejer och det är att det blir så mkt annat bråte överallt. I köket är det fullt just nu saker överallt och jag hatar det! Tål inte när det är oreda överallt det ger mig fanimej lite ångest.

Finns en del andra saker som irriterar mig just nu (ovanligt va?) och en del andra saker i görningen men inget jag vågar skriva om riktigt. Jag har en del läsare som jag inte vet vilka det är och jag kan inte skriva om det för det kan komma i fel händer så att säga:)

Annars är det lika lugnt som vanligt, här händer inte mycket oförutsägbart. Ska försöka få till en långpromenad imorgon samt lite umgänge med kamrater. Ska ta tag i diverse saker gällande skolan, hemmet, trädgården samt diverse inköp får skriva upp en lista så att det verkligen blir gjort jag om någon är ju redigt duktig på att aldrig få tummen ur.

Nu ska jag återgå till msn och snart är det tv barnmorskorna (grät i förra avsnittet) man skulle ha blivit barmorska alltså gud va skoj det hade varit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0