Rara grannar

Vi har verkligen så gulliga grannar. Har många grannar men när jag säger att vi har gulliga grannar så vet alla som varit här vilka jag menar. Det bor ett pensionärspar under oss eller bakom oss kanske man säger? Eftersom vi har en hörntomt så gränsar våran gård bara till två andra hus och hur som haver grannarna under eller bakom oss är så rara så rara. Felix som är ute och leker på gården kom just in och frågade om han kunde få en stol från grannen. Ja det är klart sa jag och bad honom tacka så mycket. In kommer pojken med en fin stol med mjukt tyg på en jättefin stol. Han får ofta saker av dom, på sommaren får han massvis med smultron och annan frukt och alltid ett paket när han fyller år. Grannarna har världens finaste trädgård med, damm, bro buskar och blommor överallt, de spenderar nästan all sin tid där och det är väldigt vackert. Världens trädgårslanne (stavas hur?, lännet på ful värmländska) och de odlar det mesta och vi brukar alltid få potatis och andra grönsaker stora som bara den. Och sen är dom så trevliga att prata med. Ett år fick vi en massa växter som de planterade i krukor och blomlådor åt oss. Ja de är väldigt gulliga hur som haver.

Nu ska jag äta en VV lasange, bara 6 points i det ni......

image104

Så här fint hade vi det en gång i tiden, våran andra sommar här. Numera historia det enda som
finns kvar är rabarberna.

Kommentarer
Postat av: QUEENIEQUEENIE

GISSA KÄNDISEN I MIN BLOGG & bli länkad av mig i fyra dagar HÄR: http://metrobloggen.se/queenie

2008-04-28 @ 13:01:35
URL: http://metrobloggen.se/queenie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0