Barnkläder högt och lågt

Idag har jag bara gjort en sak i stort sett. Jag fick den briljanta ídeén att jag skulle plocka iordning bland alla barnkläder inför en försäljning eller bortskänkning då alla mina vänner är havande. Så jag knallade upp på vinden och kastade ner kasse efter kasse. Sen sorterade jag alla kläder efter storlek och tog kort på allt storlek för storlek så klart. Vilket heldagsjobb! Nästa gång ska jag inte vänta fem år med att göra detta utan ta lite i taget. Blev precis klar, jag gick upp med allt på vinden igen. Vill någon ha det så får jag väl plocka (kasta) ner det igen. Det är mycket snygga kläder, Felix hade så himla mycket snyggt på sig när han var liten. Men det var en Helly Hansen overall som jag inte hittade, en skitsnygg med inbyggda regnkläder kostade 1000 kr i nypris. Gör inte detta enbart för pengarna utan jag tycker att det är synd att det bara ligger däruppe och skräpar. Men som sagt en hel del arbete var det. Har satt ut annons så får väl se om jag får det sålt annars skänker jag bort det till mina vänner. Om dom vill ha vill säga. Jag skulle nog inte själv köpa begagnade kläder men jag skulle nog mer än gärna ta emot :)

Nu är jag helt mör och slut efter allt plockande och det faktum att jag varit inomhus hela dagen. Borde egentligen ta en långpromenad, men jag tror jag är lat som vanligt och sätter mig i soffan.

Förresten första bebisen kommer snart, datumet gick ut i lördags, väntar bara på att det ska ske. Spännande! Keep me posted hun!

     

Kommentarer
Postat av: Penilla

Hej! Vilket jobb du har gjort. Visst får man mycket liggande på vinden, och det är härligt när man gör ett rens som du gjort.



Kram!

2008-08-12 @ 08:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0