En härlig söndag

Perfekt dag idag! Vaknade sent och det gjorde barnen med, alla var vi trötta efter gårdagens äventyr. Jag gav Alice frukost sen städade vi jag och Kim. Sen kom Kims mamma och vi tog en promenad i regnet. Först duggregnade det bara sen började det regna mer och jag kunde bara ha ena ögat öppet sista biten för mitt smink hade runnit och det sved som bara den. Kom hem och åt glasstårta som svärmor hade med sig, riktigt god var den. Sen började jag baka, först mockarutor och sen kanel opch vaniljbullar, är precis klar. Mitt i bakningen åt vi pizza och det var det första vi åt sen frukosten. Felix hade dock ätit lunch hos en kompis, annars hade vi hade vi nog kommit till skott tidigare. Men det är skönt att kunna ha lite sega dagar ibland och skjuta lite på tiderna, annar tycker jag att matlagning och plock avlöser varandra. Nu har mamma precis åkt hem med, hon kom hot och fikade lite.

Alice ligger och snart är det dags för felix att lägga sig, då sätter jag mig i soffan (otippat va?). Var förresten hos svärfar på kräftskiva igår, himla lyckat faktiskt!

     


Kommentarer
Postat av: Anna

Gott med nybakat.... Va sugen jag blev på de nu.. Kram

2008-08-10 @ 20:37:37
URL: http://annis79.blogg.se/
Postat av: jeanette

rutorna ser väldigt goda ut du.....blir nog Ejes imorgon... Fin bild på Alice... ha det bäst //

2008-08-10 @ 22:29:08
Postat av: Bea

Fina mockarutor! :9 Hon är ju för söt Alice! Tänk, är hon sådär söt på kort - hur är det då inte i verkligheten!! KRAM

2008-08-10 @ 22:59:15
Postat av: mitha

gud va söt snosfia!





bullarna såg ju görgoa ut också!



KRAMAR

2008-08-17 @ 20:11:19
URL: http://www.himmelohelvete.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0