Det finns folk och så finns det folk

Ja det må jag säga alltså. Vi hann inte riktigt med det där med tomte igår, det blev en del missförstånd och tomten uteblev och eftersom vi var ända bort i Mariestad så fanns det ingen att tillgå. När jag berättade detta för min goda vän Tina aka Tiki så blev hon lite ledsen för Felix skull och hade en idé om att hon kunde komma hit och agera tomte. Vi nappade självklart på denna utomordentliga idé. Kimpa åkte iväg och hämtade henne, vi sa till Felix att pappa skulle handla lite. Eftersom dom var mitt i borgbyggandet så väntade Felix intensivt på att pappa skulle dyka upp igen. Jag fick honom att sätta sig framför en film. När dom väl kom hem igen smet Tina obemärkt in i garaget och klädde ut sig och slog in fler klappar som hon hade inhandlat. Sen när vi satt hela familjen framför Felix film så knackade det på altandörren. Felix gick och tittade, han kom tillbaka och såg skräckslagen ut "Det är tomten". "Jag blir rädd" sa han sen och hoppade upp i soffan och tryckte in ansikltet i ryggstödet. Vi försäkrade honom om att tomten var snäll och sen gick vi och öppnade. Och in kom tomten och frågade efter snälla barn och bad om en stol att slå sig ner på. Tomten sa att han hade varit hon oss igår och knackat på men att vi inte var hemma. Så jävla klockrent eftersom Felix var rädd att tomten skulle missa honom. Då berättade Felix att han var fem år och därmed var isen bruten. Han var både rädd och glad att tomten var här. Alice satt still i soffan och tittade på. Såg mest nyfiken ut.

Och vad många paket hon hade med sig. Felix fick en bok, en målarbok med dinosaurier, tre bilar och en chokladtomte. Alice fick en skallra, en mirakelhandduk, ett gosedjur och en klänning. Jag och Kimpa fick en varsin chokladtomte och sen fick hela familjen en Paradisask. Efteråt så knallade tomten iväg och efter en stund kom Tina och hälsade på och Felix berättade om tomten och om sig borg såklart. Och vi fikade och pratade en massa.

Förstå vilka vänner man har. Hon kommer hit och åker och köper en massa julklappar som hon inte hade behövt eftersom hon redan hade köpt en varsin till barnen men nej hon köpte fler och till hela familjen. Och sen klär hon ut sig till tomte. Det är vänskap det. Jag fick bita mig i läppen när hon hade gått jag ville bara gråta. Hon är så underbar den tjejen. Tack Tina, du skulle bara veta hur mycket du betyder för oss. Tusen tack. Vi ska återgälda dig för detta var så säker. Ska bara komma på något bra först, vi ska klura lite här hemma jag och Kimpaluring. Hon fick en varsin hård kram av oss innan hon begav sig hemåt.

Och Kimpa du är underbar du med. Du är världens bästa man och kompis. Älskar dig din filur!





Jag frågade om inte Felix ville posa med tomten och visst men på behörigt avstånd. Ser ni skräcken i hans ögon?



Alice fick oxå klappar!







Tack än en gång vännen, du är så jäkla bra!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

åhhh underbart....:-)

2008-12-25 @ 22:30:23
Postat av: Alexandra

Jag får tårar i ögonen när jag läser detta..! Tina är en fantastisk människa med ett stort hjärta!!

2008-12-26 @ 10:59:04
Postat av: charlie

störtskönt. kan tänka mig att hon agerade bra som tomte också. hon har ju sådan teatertalang!

2008-12-26 @ 11:18:49
Postat av: Sara

vilken underbar vän=) vad mkt hår lilla skruttan har fått=)

2008-12-26 @ 20:09:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0