Overalljakt

Har just kommit hem efter en heldag i Karlstad. Vi åkte dit för att hitta en overall till Alice. Det kunde vi ju tro ialla fall. Hittade inga alls. Antingen var de för fula eller för stora eller för dyra dom få som fanns. Eftersom vi var så sent ute får vi ju ta det som finns. Men alltså jag betalar inte 1200 för en overall som Alice ska sitta i i 3 månader, kalla mig snål men det gör jag inte. Hittade en på rea för 750 och då var det halva priset. Köpte en på Maxi tillslut, men den var för stor precis som vi trodde. Så den lämnar vi tillbaka. Så jag beställde en på nätet på Linusolotta och den var nedsatt i pris med och såg fin ut. Får väl se om den passar. Anledningen till att vi är så sena med overall till lillan är för att de vi köpt innan inte passar. Hade en jättefin röd Fixoverall hemma men den var för liten. Hon är ju rätt stor våran kicka. Men får hoppas att denna passar. Har kollat lite på tradera och så men det tar emot att köpa begagnat. Har aldrig gjort det och är inte sugen på att börja heller. Sen vill jag inte ha en ful overall på flickan heller. Hittade en på Maxi som var ugly as hell! Den köpte vi inte. Köpte dock lite andra kläder till barnen på HM. Sen en sväng på Ikea men där handlade vi inte så mycket, måste mäta här hemma först.

Min kompis Lisa har fått en dotter igen. Kom igår tror jag, dagen efter Lisas födelsedag. Kul som bara den! Annars händer det inte mycket. Längtar efter kvällen och att få krypa ner i soffan under en filt. Kanske tända en brasa? Det vore grejer det, så får det nog bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0