Manligt och kvinnligt

Vi har just varit på Maxi och handlat lite inför ikväll och där träffade vi ett par som vi känner. De väntar barn så hon var lite tjocker om magen. Hur som helst jag pratade mest med henne och Kimpa pratade mest med honom. Vi stod där en bra stund och tillslut fick vi upplösa vår lilla konstellation och handla vidare eftersom barnen blev så uttråkade. När vi satt i bilen på väg hem så diskuterade vi lite jag och Kim

-Berättade hon att de hade köpt en ny bil?
-Nej, har dom?
-Ja en 04. Berättade hon att deras tv hade gått sönder då?
-Nej
-Tv i sovrummet då? Den var oxå trasig.
-Nej det hörde jag ingenting om. Men hon pratade om hur mycket  barnkläder hon fått, hur mycket bebisen rör sig i magen och massa om ultraljud. Sa han nåt om det?
-Nej ingenting.

Det märktes vem som pratade med vem. Hur olika det är egentligen. Jag har fött två barn och hon fick chansen att berätta om sina tankar inför födsel och blivande mammarollen medans han och Kim pratade elektronik och nya bilen. Roligt hur det är ändå.

Det var väl typ bara det jag hade att säga.

Än en gång säger jag Gott nytt år!


Kommentarer
Postat av: Kamilla

Gott nytt år du oxå!!

2008-12-31 @ 15:51:24
URL: http://familjenbruce.blogg.se/
Postat av: Jenny A

Gott nytt år!

2008-12-31 @ 15:54:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0