Äppelpaj

Min sambo gör verkligen världens godaste äppelpaj, så suveränt god! Fick ideén av Jea som har noja på äpplen och sen hade Alex oxå ätit så nu blev jag sugen värre så Felix ringde bästa pappan och bad han köpa hem kanel och vaniljsås och sen körde de på de små pojkarna.

Har varit otroligt lugnt idag Alice har följt sitt schema till 100% ätit, sovit, ätit, sovit och haft kvalitetstid med mamma och bror nu sitter hon i pappas knä och myser innan det är dags för kvällsflaska. Ikväll blir det Let´s dance i sovrummet eftersom inte fyran funkar i vardagsrummet, passar samtidigt på att amma Alice för natten så det passar bra ändå. Helgen blir lika lugn som vanligt hälsa på mamma och svärfar samt handla veckohandla och städa som vanligt. I veckan ska jag ta mig an lite mer avancerade maträtter. Har ju matsedel och försöker variera maten så mycket som möjligt här hemma sen ger det mig ju en chans att lära mig att laga mat eftersom jag aldrig smakat dessa rätter. Har ju inte ätit kött på 12 år snart så det är inte helt lätt att laga mat alla gånger men det funkar enda kruxet är ju att det inte går att provsmaka men än så har jag inte fått några klagomål:)

Med lite tur så blir det Grey´s ikväll, fortfarande skitbra, jisses vad jag bölade igår när vi såg det. Dags att sätta fart om nu va tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0