Fredagsmys

Har just haft lite fredagsmys med familjen sett en naturfilm och ätit godis. Tog med mig barnen och gick ner till affären förut i regnet för att inhanda gottis, desperat kanske men sån är jag, det var skönt med luft men det blåste rätt kallt. Lillan sov gott i vagnen men vaknade nästan direkt när vi kom hem tyvärr men hon sov iaf en liten stund till skillnad från igår då hon knappt sov på hela dagen. Nu lånar jag Felix dator för att blogga det är knappt så jag får plats här men mitt nya tangentbord går nästan inte att skriva på man får fan hamra fram bokstäverna så nu när jag satte mig här gick det hur lätt som helst underbart ju!

Felix är i en härlig ålder nu måste jag säga. Han säger så mycket roligt hela tiden det är nästan så man får ihop det till en hel bok om man skriver ner allt han säger. Imorse när jag tinade bröd till frukosten så började våran micro att gnälla typ gnissla lite. Då frågade han varför den lät och jag förklarade men han verkade inte köpa min förklaring utan trodde nog att det var nåt annat som lät. "Nu vet jag sa han dom spelar trumpet därinne" Sen på väg till affären så sa han "Mamma du vet inte hur man andas in så jag tänkte att jag kanske kunde lära dig det"och sen visade han hur det skulle gå till och det kommer roliga saker ut ur munnen på honom men det beror på att han är så stor så han resonerar sig fram till lösningar själv för det finns ju inget som en fyraåring inte har lösningar på. Härliga är dom!

I helgen blir det lugnt, är ju bjuden på fest imorgon och jag skulle hur gärna som helst vilja gå på den men det är så svårt för jag måste ha skjuts och åka buss och krångla sen klarar inte Alice att somna så bra utan mig och hennes mage skulle nog inte pallra med för mycket ersättning så det funkar inte heller. Jag vet att jag har gnällt att jag har tråkigt och nu kommer värsta tillfället men det funkar nog inte. Är fast här hemma ett tag till men jag ska ta igen det senare i sommar blir det party party det lovar jag!

Nu ska jag gå till Alice som gråter i pappas famn, sen blir det Let´s dance för hela slanten ikväll:)

Kommentarer
Postat av: Sara KGA

hur osant äre inte att du precis uppdaterat när jag kollade in. Har visserligen kikat in ett par ggr tidigare idag för o se om det hänt ngt skoj. Vi ska oxå se let´s dance. Jag är svintrött idag och skulle vilja gå in o ta en dushco
bara va ifred två minuter men JImmy lagar mat och säger att jag måste passa Tyra. Jag var tvungen att fråga om han tror att jag sitter på röven i soffan hela dagarna o bara passar henne. Inte äter, inte städar, inte tar reda hemma och plockar... han tror inte att man kan göra mat o samtidigt se efter lillan..jisses=)
Ha en mysig hemmakväll med Karl-Petter nu=)

2008-02-01 @ 19:04:54
Postat av: Sara igen

Tyckte att let´s dance var bra idag. Tyckte att han Herrey-brother var värd alla poäng för han kan ju verkligen röra på sig. Kul att Danny fick bra oxå. Rätt person åkte ut för hon va ju skittrölig o kolla på=)

2008-02-01 @ 23:27:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0