inte min grej men vi provar (kopierad så klart)

Hur många barn har du?
*** 2 stycken barn en pojke och en flicka

Vad heter det/de och varför heter det/de så?
*** Felix tyckte vi var fint och jag hade det som förslag innan förlossningen men min sambo tyckte först inte om det men sen när han väl var ute så hade han ångrat sig och föreslog det, sen såg han ut som en liten Felix med.
Alice är ett släktnamn för mig och det enda namnet vi båda var överens om, vi tyckte det var fint.

Vad skulle det/de hetat om de var det andra könet?
*** Ingen aning då vi inte hade några alternativ

När föddes det/de?
*** Felix 030529 kl 01.32. Alice  071207 kl 22.47.

Vad vägde det/ de när det/de föddes?
*** Felix 4190 g & 53 cm lång. Alice 4280 g & 54 cm lång.

Hur lång tid tog förlossningen?
*** Felix kom 27 timmar efter att vattnet hade gått, blev igångsatt och han kom efter ett par timmars regelbundna värkar. Alice kom 12 timmar efter första värken, sen satte det fart och hon var ute efter nån timme.

Tog ni reda på könet?
*** Nej inte med någon av dom.

Hur länge ammade du/tänker du amma?
*** Felix helammad i 6 månader och litegrann hela första året. Ammar fortfarande Alice och ska göra det ett tag till.

Är du tillsammans med pappan?
*** Absolut han är mitt livs kärlek

Hur gammal var du när du blev gravid med ditt första barn?
*** Jag hade just fyllt 21 år när jag blev gravid med Felix

Hur ofta är du barnledig?
*** Just nu aldrig förutom när hon sover då men annars så har jag tid för mig själv ibland.

Vill du ha fler barn och isåfall hur många?
*** Ja gärna en till men vi får se...

Om du får fler barn, vad ska de då heta?
*** Ingen aning faktiskt svårt det där med namn

Kan man förklara för någon som inte har barn hur det känns att ha barn?
*** Nej inte fullt ut, det vet man först när man själv upplevt det

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0