Bråkigt värre

Ännu en vecka avklarad, nästan iaf ytterligare några timmar kvar innan man kan krypa ner och gömma sig under täcket vilket förövrigt ska bli riktigt skönt att göra sen. Felix tokgrinar inne på sitt rum, Kim är där och ska försöka lägga honom det är svårt. Han är svår numera. Jag har ju skrivit om hur bra det har gått med lillasyster och hur snäll och försiktig han är med henne det är han fortfarande men jag tror att det är jobbigt nu. Igår ville han för första gången att hon inte skulle finnas här hemma. Han måste ju få känna saker han med. Tror han går igenom en jobbig period nu för han bråkar en massa här hemma. Skriker åt mig och Kim och beter sig riktigt illa. Idag nöp han mig hårt i armarna när han inte fick ta choklad innan maten. Jag har känt mig irriterad på honom och det har han givetvis märkt av. Nu är det som att han beter sig illa för att han tror att vi förväntar oss att han ska göra det och då kan han ju lika gärna bete sig illa. Har pratat med honom och fått honom att förstå att vi älskar honom en massa och att vi vet att han är en duktig och snäll kille, men då sa han att "mamma jag är ju bara elak mot er hela tiden". Det är smärtsamt att höra. Jag ska givetvis göra mitt bästa för att få rätsida på allt detta. Imorgon börjar Kim jobba så det kommer bli tufft för mig att hinna ge honom den uppmärksamhet han behöver but lord knows I will try! Det är kämpigt med barn så är det. Vill bara att han ska bli den underbara lilla rara Felix som han egentligen är. Vill att detta ska få ett slut så jag ska göra mitt bästa, eller rättare sagt vi ska göra vårat bästa.

Idag har vi iaf haft det rätt så bra, har varit och åkt pulka i backen, både jag och Kim åkte bakom Felix på snowracern det var skoj! Massa snö ju, hoppas den ligger kvar ett par dagar men jag såg att det var närmare 3 plusgrader nu så man ska väl inte hoppas för mycket. Lillan sover och jag ska gå och fixa lite innan hon vaknar, tänkt imorgon blir hon en månad lilltjejen helt otroligt!


Kommentarer
Postat av: Tezz

KÄMPA PÅ,tror det är lite syskon avundsjuka...
KRAM

2008-01-07 @ 03:29:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0