Grillning och lågpris

Har spenderat eftermiddagen i skogen med A och alla fyra barnen. 3 sprang runt och lekte och en låg i vagnen och sov. A tände en brasa och vi grillade (efter en del om och men) korv! Elden slocknade ett par ggr för det blåste ju halv storm där ute. Men vi fick i oss lite korv en varm och en kall åt jag då elden slocknade mitt i grillningen. Det var mysigt och trevligt hur som helst och barnen hade jätteroligt. När vi kom hem var det smuts i hela hallen från Felix kläder, han hade rullat runt i gyttjan en halvtimme eller så och blöt var han med då han hade stått i en djup bäck drygt en kvart. Skitiga barn är lyckliga barn!? Kvällen var lugn, nattade barn och såg på PB.

Imorgon är Kim ledig igen, underbart! Funderar på att åka till en rolig affär, inte för att lågprisaffärer är min stil men den här är ganska trevlig faktiskt. Alltid roligt att handla massvis utan att bli alldeles utfattig på kuppen! Kolla in www.karlsson.se annars så blir helgen lugn har inga planer alls, eventuellt fika med lail eftersom det inte blev nåt restaurangesök förra helgen men vi får väl se vad som sker.

Satt igår och skrev upp Felix längd och vikt under åren och insåg en sak jag iof redan visste innan. Jisses vilka stora barn jag föder! Båda barnen var stora när dom föddes och låg 2 kurvor över medel hela tiden. När Felix var ett halvår var han 71 cm lång! Och Alice är stor hon med och lång. Förvisso så är min sambo lång men jag är kort och jag vägde knappt något alls när jag föddes. Är det allt gott man stoppat i sig som gravid eller? En komination av det och gener kanske? Lustigt är det iaf. Felix är ju väldigt proportionelig nu iaf värsta fina kroppen har han. Kanske låter löjligt att säga om en fyraåring men han har verkligen det, spänstig och fin. Pratade med honom om det här med juice och att Alice inte får dricka det men jag sa att när hon blir fyra månader så finns det bebisjuice som vi kan köpa till henne då sa Felix "Jag har redan vart fyra månader för nu är jag 71 meter lång" :)

Dags för sängen:)

Kommentarer
Postat av: Tina

Hahahaha 71 meter lång! Han är för skön... =)

2008-01-25 @ 11:12:36
Postat av: Sara & Tyra

jisses då måste ni ju ha Felix längd i åtanke när
ni letar hus oxå;) Hoppas ni får en bra helg!!

2008-01-25 @ 13:07:31
URL: http://saraohlsen.blogg.se
Postat av: Tezz

*ASG*
HAHA,TACK din blogg lättade upp mig..(Läs min blogg så fattar du)
De är goa barnen,men våran stora e jäkligt billig idag igen!
VArt ligger den billiga affären??
Ha en trevlig helg,hör av dig då du har tid å ses nån dag.
KRAMAR

2008-01-25 @ 17:49:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0