Upphottning

Nu sover barnen och jag har en stund för mig själv och vad gör jag då? Jo jag bloggar lite och läser andras bloggar:) Idag har jag återigen varít på långpromenad med Alex, det var trevligt som vanligt men livsfarligt. Det är ju isgata överallt! Först försökte vi gå upp i skogen men det gick inte alls för det var så mkt modd och man fick gå typ en meter bakom vagnen med böjd rygg för att skjuta på vagnen framåt så det gav vi upp, sen gick vi en annan sträcka med mest en massa is, tur att man har en vagn att hålla sig i.

Nu ikväll var svärfar här och han och Kimpa bar in spisen som vi köpte igår och den var väldigt snygg och fräsch faktiskt, sen köpte de även en ny kyl och frys, mest kyl och litet frysfack där nere men det passar bra då vi har en stor frysbox i uterummet, men skönt med lite frys härinne så man kan ha lite bröd eller så i köket. Så nu har vi hottat upp köket litegrann iaf eftersom vi även fick en ny matgrupp i julklapp. Alltid skönt med lite uppfräschning. På tal om uppfräschning en som verkligen skulle behöva en är jag! Är ju ute och går nu och försöker leva ett sundare liv men det är svårt ibland, har ju gått ner alla graviditetskilona och lite till men behöver ner mer speciellt inför sommaren, ska kämpa på och hoppas på gott resultat. Har ju lyckats gå ner 11 kg en gång så det ska väl gå igen tycker jag.

Felix var hos tandläkaren här om dagen och då berättade hon för Felix att hans två tänder där nere är lösa, hon kunde vicka på dom. Det är dom tänderna han fick först när han var bebis tror han var 5 månader när dom kom. Men jag fick ändå för mig att det var lite tidigt? Men det är det nog inte han blir ju 5 år i maj så, herregud vart tar tiden vägen?

En småtråkig sak är att det var visning på det huset som vi är intresserade av idag. Det är ju lite typiskt när vi är dom första som tittar på det på 5 månader och precis efter det så bildas det intresse. Men det är som det är köper dom det så är det ju så då får vi bo kvar här, det får vi säkert ändå så. Sånt är livet, lite småsurt ibland.

kvällsmat och sängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0