You´re in for a rude awakening

Vaknade i natt när jag låg och sov av att Alice började gnälla mer och mer så jag skulle vända mig om och mata henne och när jag vänder mig om så ligger inte Alice brevid mig i mörkret utan där ligger Felix istället. Jag blir lite rädd för det är så mörkt och jag är så yrvaken. Då ha han vaknat och knallat in till oss och knött sig ner mellan oss. Jag hade ingen aning hade inte ens vaknat och jag brukar vanligtvis vakna redan vakna när han klättrar ner för sin stege i sitt rum men inte denna gång. Samma sak var det i helgen då låg han mellan oss när jag vaknade och varken jag eller Kim hade en aning om att han var där. Inte nog med detta vi somnade om igen och sen vaknar jag en andra gång av att Felix störtginar och jag vaknar och är förvirrad och frågar varför han är ledsen men det vill han inte berätta. Han var både ledsen och sur sen kommer det fram att pappa hade gjort fel i en dröm och Felix hade ångrat sig i drömmen som alltid annars (i vaken tillstånd) så nu var han arg på pappa. Han ville att dömmen skulle komma tillbaka sa han. Kanske var det så att jag väckte honom från drömmen när jag frågade vad det var med honom? Vi kom upp och fick frukost och gick till dagis och på väg dit höll han på att ramla och sa att han var rädd för han va nära att ramla och skada sig och bryta huvudet som han själv sa:)

Dags för lunch snart tror jag sen ska jag hämta Felix på dagis. Ikväll är de min tv kväll. Öveväger t.om att följa med mamma på ljusparty ikväll exakt så uttråkad är jag!


Kommentarer
Postat av: Sara

det är billigare att vara hemma och ha tv-kväll än att gå på ljusparty iaf det är en sak som är säker..haha för billigt är det inte på såna=)

2008-01-29 @ 18:00:26
URL: http://saraohlsen.blogg.se
Postat av: Johanna

Kan du inte gå med i en sån "mamma-grupp" man tar med sin bebis och fikar på typ familje centralen och umgås. Eller vara med på bebis yoga?
Ditt lilla gryn kanske fortfarande är lite litet för att ta med på sånt här jag vet inte. Viktigt är i alla fall att få lite socialt så du inte känner dig isolerad. kram!

2008-01-31 @ 20:17:28
URL: http://bruno.webblogg.se
Postat av: charlie

du.. jag va på ett ljusparty som kostade plånboken å lite till, över tusenlappen och jag blev inte lyckligare för det! haha... ska vi kanske fika i helgen på något vänster eller höger.
kram

2008-01-31 @ 20:50:58
URL: http://mingel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0