Ännu en tidig morgon

Vaknade tidigt imorse igen hela familjen vaknade vid 6 när klockan ringde. jag låg dock kvar i sängen med barnen till klockan 7. Okej jag har förlikat mig med att vakna vid 6 på morgonen men jag tänker inte gå upp ur sängen så tidigt, dagarna hemma blir ju hur långa som helst då. Ligger hellre och myser med båda barnen under täcket. Nu är Felix på dagis och Alice sover faktiskt en sväng. Verkar vara en sån här dag då hon inte riktigt kommer till ro och somnar men för tillfället sover hon. I natt sov hon sju timmar i sträck utan att vakna och vilja ha mat. Sen vaknade hon bara en gång i natt med. Skönt när det går åt rätt håll. Snart är hon fyra månade tjejen och vi ska börja med smakiportioner och sånt, ska bli spännande att se vad hon tycker om det. Felix åt nästan allt man stoppade i munnen på honom, får se om Alice är likadan. På tal om lillan, nu är det dags att döpa henne och innan dess akn det ju vara bra att ha ett namn på henne, närmare bestämt två andranamn. Har fått fria händer av Kim att bestämma namn då vi har lite svårt att enas och han tycker att Alice är viktigast och det är han nöjd med. Första tanken var att döpa henne efter släkten som vi gjorde med Felix. Men Alice är ett släktnamn,hon är döpt (Inte än)efter min mormor och jag och mamma heter det i andranamn. Eller hon fick namnet Alice för att jag och Kim tycker att det är vackert och det var det enda namnet vi var överens om. Hur som helst så har jag försökt med lite olika namn för att sätta ihop en kombination av namn som låter bra, men det är svårt faktiskt. Men tror jag hittat en jag är nöjd med nu men är inte säker. Vilka allvarliga problem man har va?

Med dieten går det okej än så länge en massa frukt och morötter blir det iaf. Anneli du har rätt morötter är bra! Dom mättar bra och stannar kvar i kroppen ett dygn eller så, skitbra. Finns ju massa saker jag hellre stoppar i munnen men det funkar. Skulle ibland vilja gå ut hårdare men min erfarenhet säger mig att det är bättre att göra som jag gör nu för annars klarar man inte av det tillslut och då går man upp allt igen så jag kör på det här. Sen ammar jag fortfarande Alice också det måste jag tänka på.

I helgen blir det till att åka till Ikea och en leksaksaffär, vi har lovat Felix att han ska få en klocka som man själv kan ställa in tiden på, ja en leksaksklocka för han vill bestämt lära sig klockan nu. Han bara suger i sig kunskap den lilla mannen, nu har han börjat läsa också läser flera ord och skirver, skrev gratis på födelsedagen farmor här om dagen:) Sen fyller mamma år på lördag så då åker vi dit och äter lite tårta och umgås med henne en stund.

Nu har lillan vaknat så jag ska krypa ner brevid henne och mysa lite.


Kommentarer
Postat av: Tezz

Vilka namn funderar du på då???
*nyfiken i en strut*
Kram

2008-03-27 @ 17:16:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0