Äntligen tummen ur

Idag har jag fått saker uträttade för en gångs skull, inte ofta jag får det dessvärre. Jag åkte in till stan med mamma när hon skulle börja jobbet, sen tog jag kort och gick till banken och fixade ny legitimation samt ett nytt konto, sen gick jag och köpte lite kläder till Felix och fikabröd sen åkte jag hem. Svärfar kom hit och vaktade Alice medans jag var borta. Han hade glömt bort att han skulle vara barnvakt och åkt 4 mil åt andra hållet och kommit på sig och fått skynda sig och åka 6 mil hem till oss för att ta hand om kickan. Det gick iaf jättebra och det var snällt av han att hjälpa till. Han gör det så gärna, tycker ju så mycket om sina barnbarn så. Kom hem och matade Alice sen gick vi till dagis och hämtade Felix. När vi kom hem hade Felix fått ett påskpaket i posten det var från farmor. Hon brukar alltid skicka påskkort men denna gång var det massa choklad i paketet. Felix blev väldigt glad för choklad är det bästa han vet. Han äter knappt vanligt godis bara vissa sorter annars är det bara choklad som gäller.

Lade Alice i vagnen när jag gick för att hämta Felix och hon somnade men har vaknat 2 ggr och grinat men jag har stoppat nappen i munnen på henne så hon somnat om vaknar hon en tredje gången så får hon komma in. Hon har en del gaser igen så hon vaknar men hon har börjat ta nappen nu och det är bra. Underlättar för Kim sen när han ska vara hemma om en månad.

Påsk i helgen då, riktigt tidig påsk i år, man hinner inte ens få lön innan. Sen är det ju snö på backen det brukar det inte vara när det är Påsk, men det kan man ju inte göra något åt. Brorsan kommer hem i Påsk, har inte träffat honom sen han var hemma i julas så han ska jag träffa, blir väl att vi åker till mamma någon dag, sen ska vi till svärmor med i påsk för hon fyller år och till svärfar brukar vi åka men jag har inte hört nåt om det än. Det ska bli skönt att Kim är långledig iaf, bara en dag kvar att jobba denna vecka. Det är trevligt med lite sällskap här hemma, vuxet sällskap vill säga:)

Nu ska jag ta tag i tvätthögen jag har nog sex maskiner som ska vikas in i skåpen, samt 2 som är i tvättmaskin/torktumlaren samt minst 3 maskiner att tvätta. Har legat på latsidan när det gäller tvätten och det får jag igen för nu.

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Ida

GLAD PÅSK önskar jag er alla fyra!

Stor kram till er från mig

/Ida

2008-03-20 @ 12:59:34
URL: http://wiberg.blogg.se
Postat av: Pernilla

Vill önska er en riktigt Glad påsk!!

2008-03-20 @ 15:01:12
Postat av: Tezz

Skönt å få uträtta lite ärenden...
GLAD PÅSK på er..
KRAM

2008-03-20 @ 20:39:14
Postat av: Bea

Glad Påsk! KRAM

2008-03-21 @ 16:53:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0