Äta bör man

- Mamma nu kommer det bli väldigt tråkigt för dig.

Dom orden inleder Felix ofta med när han kommer gående från vardagsrummet. När han säger så då vet jag att nu vill han ha något att äta och han säger att det blir tråkigt för mig för att det innebär att jag får duka fram diverse saker. Hur som helst ofta kommer han med dom orden när han ganska nyss redan ätit. Som en timme efter middagen kan det komma att han vill ha kvällsmat. Sen jag blev mammaledig har jag väldig koll på det där med maten. Jag är väldigt noga och jag fixar mat med jämna mellanrum. Frukost, lunch, mellis och middag och ibland kvällsmat och frukt emellanåt. Nu sen han kom hem från dagis så fick han mellis ganska direkt och sen får han middag runt fem eller så. Tror mest han var sugen nu så jag erbjöd han ett äpple. Vill verkligen förebygga att detta småätande för det är absolut inte bra för honom, vill han ha nåt mellan måltiderna får det bli frukt. Nu har jag sagt det med, jisses vilket intressant liv man har haha.

Annars lugn dag idag väldigt lugn. Snart vaknar Alice i vagnen och ska få mat, sen ska jag laga middag. Ikväll ska Kim spela så då får jag väl se på GW eller nåt liknande. Nu skriker hon därute fia.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0