Min kväll

Phu äntligen kväll alltså! Kimpa har varit borta hela dagen och det har gått finfint för mig med barnen dom är väldigt lättskötta alltså säger jag bara. Men sen kom Linda på kvällen och vi pratade och hade trevligt sen blev jag sen med middagen och fick snabblaga lite mat till oss samtidigt som Alice låg på mattan och gnydde, hon var så trött lillan. Jag serverade Felix maten sen lagade jag en flaska till lillan och mt i allt kom mamma som jag hjälpte med en grej. Sen matade jag Alice brevid Felix i soffan för han ville ha sällskap framför tv:n. Sen klockan 18.50 säger Felix att han ville gå och sova så visst får han det. Så jag går och fixar hans tandborste och drar ner persiennerna i hans rum. Sen går jag in med Alice i sovrummet för att natta henne men hon har magknip och vill inte suga all och Felix låg i sin säng och väntade på att jag skulle komma och läsa ett kapitel i hans bok för honom. Jag lämnade Alice med dörren öppen så klart, deras rum ligger vägg i vägg och sen smög jag upp och läste för Felix. Tänkte oxå att Alice kunde somna själv för hon var bra trött. Läste klart för Felix pussade godnatt och satta på Alfons och smög till Alice som inte hade sonmnat. Då hör jag hur Felix gråter, han är ledsen för att han är rädd för monster. Jag förklarar pedagogisk att det inte finns monster bara i saga och på film. Går in till Alice och hon somnar denna gång. Går för att värma mig middagen jag lagat för nån timme sen, men då hör jag hur Felix gråter igen. Går dit och denna gång saknar han pappa som han inte fick nån puss och kram från. Jag föreslår att vi ska ringa pappa och säga godnatt och puss och kram men det vill han inte. Jag går ut igen, han gnölar en tredje gång och denna gången går han med på att ringa till pappa och han slår numret själv (kan det nästan) och ringer upp sen när de pratat klart kan jag krama honom en gång till och gå ut. Lugnet har lagt sig i huset och jag får äta min mat!

Tror att Felix ville sova extra tidigt idag för att det är så jäkla varmt härinne, det är så man storknar. I vårat hus kan det tydligen vara kallt eller varmt aldrig lagomt.....

Tack för kommenarerna Tezz och Bea ni är rara alltså!

Nu ska jag se Rome med Kimpa (brukar gå ut på att jag sover och snarkar i soffan och han försöker höra vad dom säger på tv:n)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0