Påsk på ingång

Äntligen helg! Äntligen Påsk! Nå äntligen helg iaf Påsk är Påsk och då äter man en massa godis och så mycket mer är det inte med det. Men det är långledigt för Kimpa och det är huvudsaken nu kan vi umgås som en familj och det är härligt. Vi ska till mamma nån dag eftersom brorsan kom hem idag och jag har inte sett honom sen julafton typ så det är på tiden nu han ha ju fyllt 30 år sen jag såg han sist ju. Sen ska vi till Kimpas mamma nån dag med och hon fyller ju år med som sagt. Kimpa ska kanske ner till elmia nån dag med vi får väl se vad som händer och sker.

Nu gnäller Alice, uppdaterar här sen. Nu uppdaterar jag igen men nu är det ca 1 &1/2 dygn senare. Vad har hänt sen sist då? Jo brorsan kom förbi igår och hälsade på lite brun och fin sen hade vi mys och såg på film med Felix och åt godis som Kimpa inhandlat på Karamellagret. Idag åkte vi och handlade och sen hem och lagade tacos som vi bjöd Kims pappa och bror på och sen blevd et pudding och nu är det kvällen. Och Alice hon var så trött så hon har redan somnat, hon somnade strax efter sju. Felix gör sig i ordning för kvällen han med just nu. Så det blir en lugn kväll och det kommer att bli skönt men jag har en känsla av att vi kommer att få lida för detta imorgon när barnen vaknar tidigt som gatan. Men vi brukar lägga våra barn tidigt och få kvällarna för oss själva och sen gå upp lite tidigare på mornarna, vi föredrar att ha det så men mest för att barnen är trötta och behöver komma i säng med. Men imorgon kan jag tänka mig att Alice vaknar vid 5 och det är väl tidigt men vi får se. Idag fick jag henne att vakna vid 6.50 och sen låg hon och sprattlade brevid mig ett tag och mös och det funkar ju. Får se om det blir Let´s dance ikväll skulle gissa på det.

Imorgon ska vi hem till mamma och bror och på söndag ska jag vara hemma själv med barnen hela dagen och på måndag ska vi till Kims mamma så det blir till att umgås med släkten hela helgen verkligen. Skulle gärna vara hemma och bara vara men vi hinner ju med det oxå för den delen.

Gjorde ett klipp idag med förresten fick för mig att jag ville ha en Lakritspuck eftersom jag inte ätit nån sån sen den senast fanns i Gbs sortiment. Kim var osäker på om han ville ha nån eller inte och när jag klämde på en i frysdisken insåg jag att det låg 2 puckar i en förpackning så vi tog en och fick 2 betala för 1, skitbra ju! Himla smidigt system dom fixat på Maxi nu förresten det här med att självscanna och sen betala själv. Visst det tar lute längre tid att scanna alla varor men den tiden sparar man in tredubbelt sen när man betalar själv, bara att ställa ner scannaren i hållaren och sen gå och dra betalkortet och sen knalla ut ur affären och eftersom knappt några hakat på trenden så är det inga köer alls. Jag hatar nämnligen att lägga upp alla varor på bandet och stressa med gnälliga ungar och grejer för att sen bara packa ner allt igen. Nej detta diggar jag! Såg hur det stod ett par kärringar och spanade in oss när vi betalade själva men de verkade inte våga testa men nästa gång kanske. För kön till självscanningen var rätt lång nämnligen, nog om detta!

Här hemma så växer Alice fortfarande så det knakar, hon är underbar på alla sätt och vis. Go och glad och nöjd mest hela tiden och tjock som en boll. Felix han mår fint han med har börjat läsa kortare ord som mjölk, ägg och pasta och rabblar alla månader. På tal om Alice jag var så säker på att hon skulle få bruna ögon när hon föddes. Men det verkar inte bli så alls. Dom är inte lika blåa som Felix var när han var 3 månade men dom är melerade och INTE bruna. Ser ut som att håret hennes blir ljusare med. Så vad det verkar så kommer jag och Kim få 2 blåögda barn trots att vi båda har bruna ögon. Knepigt hur genuppsättningen blir, har läst att det är 25% chans att vi ska få blåögda barn och 75% för brunögda men inga bruna ögon så vitt man kan se. De enda i våran närmsta släkt som är blåögda är Kims mamma och min farmor och mormor samt en kusin alla andra har bruna ögon (kims syskon, hela min familj t.ex) Så kan det gå!

Nu blir det Let´s dance tror jag bestämt. Glad Påsk på er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0