Påskägget uteblir i år

Tji fick jag, kickansuttan överraskar. Vaknade inte förrens 8 imorse, inte Felix heller för den delen. Trots att dom somnade tidigt igår, barn är underbara! Nu sover hon igen lilla gumman. Felix har hittat sitt påskägg och ritat en teckning till tack som han skrivit pskharen på, underbara lilla unge. Kommer faktiskt en massa påskärringar oxå det har rdan knackat på dörren 3 ggr! Rekord för att vara så tidigt. Snart ska vi hem till mamma och äta mat. Och för första gången i mitt liv kommer jag inte att få något påskägg! Pappa gömde alltid ägg med godis till mig trots att jag var vuxen och ointresserad det var en grej han körde med. Berodde nog på att han visste att jag var en godisråtta och så sa han alltid "Nu tror jag att jag såg påskharen här ute" och då skulle jag gå och leta efter ett ägg på mitt gamla flickrum. Löjliga lilla pappa. Han behandlade mig inte som en liten flicka som det kanske låter men just det här med påskäggen körde han hårt på. Första Påsken utan pappa, blir bra ändå. Felix är superglad och det är huvudsaken.

Glad Påsk återigen!

Kommentarer
Postat av: yazmina

glad påsk! :)

2008-03-22 @ 12:11:36
URL: http://yazmina.blogg.se
Postat av: Sara

Halloj, det är en del såna saker som jag kan tänka mig är tuffa att ta sig genom framförallt första året.. hoppas ni haft en mysig och go påsk iaf! Vi hade EN påskkärring på besök här.. ingen som är vid östermalm tydligen där mamma o dom bor=)

2008-03-23 @ 11:29:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0