Uppdatering

Längesen jag bloggade tror jag så nu är det dags. Helgen har varit bra men gått fort som vanligt. I fredags kom svärfar, svägerska och hennes pojkvän hit så vi lagade mat och såg på Let´s dance och i lördags så åkte vi till Mariestad och hade kalas för svågern som fyllde 25 år. Det var trevligt så klart. I går åkte vi och handlade och sen hade Felix en kompis här och lekte hela dagen och jag och Kim satt i höffa på kvällen.

Idag skiner solen och vi har cyklat till lekparken där vi träffade Felix kompis och hans mamma och lillasyster så vi var där och umgicks ett tag. Nu står lunchen i ugnen och Alice sover i vagnen där ute, jag bloggar och Felix pusslar. Resten av dagen kommer att spenderas i hop med barnen på ett eller annat sätt.

I går morse när jag vaknade blev jag irriterad. Tog upp Alice och bytte blöja och kläder på henne och skulle gå in i köket och lägga henne på filten under gymmet och precis när jag har lagt ner henne så ser jag att det är en massa inälver på filten hennes. Nån av katterna hade väl lagt råttan där på medans de kalasade och lämnade det vidrigaste kvar. Vet inte hur många ggr jag har skrivit det men återigen det finns som sagt vissa nackdelar med kattlucka. På tal om katter Fleeze har gått ner i vikt efter vi bytt foder till honom, han äter ju ett dietfoder numera för sina urinstenars skull men nu köpte vi hem massa god kladdmat till honom som han smäller i sig och det känns redan som att han gått upp lite sen är det skönt för vi får vara ifred lite mer i köket oxå. Innan så var han efter oss nonstop i köket man kunde inte ens vara därinne utan att han satt nedanför och tiggde och för att inte prata om när man öppnade kylskåpet eller lagade mat, men det är lite bättre med det numera.

Hade ett par andra saker att blogga om med men hinner inte nu, det kommer kanske senare. So long!


Kommentarer
Postat av: JB

Hej

Svara på dagens sjuka, roliga fråga på

http://vastertorp.blogg.se/1204530432_dagens_frga.html

Tack för din medverkan

//Jocke

2008-03-03 @ 12:40:07
URL: http://vastertorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0