Dejtingproblem

Det här med att få till en träff är inte alltid så lätt som det låter. Har i flera veckors tid försökt att få ihop några av mina väninnor för att kunna gå ut och äta, fika eller bara umgås lite och det med dåligt resultat. Alla är upptagna med sitt och det är som sagt svårt att få till en dag/kväll då det passar för alla. Bestämde mig för att lägga ner dom planerna då jag sitter och sms:ar och ringer runt för att det sen ska visa sig att de datumen vi trodde var okej så funkade det inte ändå för någon. Har blivit en knäpp grej med att alla måste ses samtidigt det blir så krångligt. Så nu ska vi säga ett datum flera veckor i förväg och kan man så kan man och tvärtom. Så idag tog jag upp telefonen och ringde lilla fia och frågade om inte jag och Linda fick komma och hälsa på henne en sväng och det fick vi så gärna så. Kim skulle bort på förmiddagen och på lunchen så jag satte mig ute i solen med Felix i hop om att få läsa lite det gick inte så bra för Alice som låg och sov i sin säng vaknade nästan direkt. Tog med henne ut och lade henne på en filt i skuggan brevid mig, det gick en stund sen skulle hon ha gröt inne och efter det så fixade jag lunch till mig och Felix, sen slängde jag mig i duschen och matade Alice igen så hon skulle få sova och sen ut och sminkade mig för att kunna ta en buss till stan. Kunde ju inte lämna barnen och Kim hann inte hem i tid tills bussen skulle gå och mamma fick jag inte tag i. Efter en hel del krångel och allt skulle ordna sig så ringer fia och säger att det blivit ändrade planer hon måste åka iväg tidigare än vad som var sagt innan så all stress var i onödan och jag blev kvar hemma uttråkad som få. Lät gnälligt detta, var inte menat så men det här är ett tydligt exempel på hur det brukar gå när jag försöker mig på en träff med mina rara väninnor. Vi blev iaf ditbjudna imorgon istället Kim och barnen med, ska försöka åka dit. Får se om Kimpa följer med eller ej, jag har sagt till honom att jag vill ha honom sängliggande hela dagen och inte för att utnyttja honom på något vis utan för att han är lite halvrisig och jag vill att han ska piggna till så vi kan åka till Liseberg på söndag, för det ser vi alla fram emot så mycket så det vill jag absolut inte missa! Jaja iaf så knallade vi bort till mamma och hjälpte henne med hennes nya dator och hon fixade både middag och efterrätt till oss. Underbara mamma, hon gör allt för oss, köper saker, kläder, fixar och donar, lagar mat hon är en riktig supermamma min mamma! Sen begav vi oss hemåt och tittade på Bee movie.

Avslutar denna rappakalja och går och lägger mig tror jag:)

Kommentarer
Postat av: Tezz

Hör av dig nån dag kanske vi kan få till en fikaträff...

2008-05-10 @ 01:06:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0