Jag ska aldrig mer.....

Lämna in böcker försent till biblioteket. När jag har lånat en bok så ska jag lämna tillbaka den senast samma dag som lånetiden går ut. Självklart för en del men jag har slarvat en del måste jag erkänna. Detta har lett till att jag fått böter åtskilliga gånger samt fått köpa 2 böcker som jag aldrig kom iväg med att lämna tillbaka. Det har ofta berott på slarv, att jag glömt bort eller inte fått tummen ur. Men nu är det slut på detta och det mest för att jag nu sitter där i smeten själv. Nu sitter jag och väntar på fyra böcker som jag har reserverat på bibblan och som skulle ha varit inne för mer än en vecka sen kanske två till och med men dom är försenade för att någon annan precis som mig struntar i att lämna tillbaka. Jag behöver dessa böcker för att skriva mitt arbete om Aspergers och jag hoppas INTE att den som lånat dessa böcker  skriver samma uppsats som jag för då kommer de nog inte tillbaka denna veckan och det skulle innebäre problem för mig. Ska som sagt aldrig lämna in böcker försent igen!!

Som sagt detta är sugigt värre men jag får väl tillbaka för allt mitt slarv. Annars är läget fint men har fin ångest över detta just nu kan jag tala om. Annars är det lugnt som sagt mest plugg som hägrar nu. På torsdag fyller Felix 5 år, 5 år! Kan knappt fatta att han redan är 5 år, Det blir kalas för släkten, farmor skulle köpa en tårta med Svampbob fyrkant, heter han så? Kalas för kompisar blir det nästa helg då det är fastingen helgen som kommer samt att jag inte vill ha ett kalas att planera när jag sitter med uppsatsen det blir alldeles för stressigt.....

Nu ska jag ringa bibblan och fråga om en av böckerna har kommit in för det såg ut så på nätet. Det här med att skicka brev när man kan hämta en bok känns uråldrat, vad hände med att maila? Jag menar det tar ju minst en dag extra för att få brevet om att boken nu finns inne. Brinner det då i knutarna som det gör hos mig så är varje dag viktig. Såg förresten Stolthet och fördom igår på tv, jag älskade den! I´m a sucker for romance!!

Nej ringa var det.....

Kommentarer
Postat av: Tiki

Haha gillade du den? Jag köpte den för ett tag sen och blev skitsur över att man fick vänta på den där lilla lilla pyttekyssen ända till sista scenen...

Ja tänk att han blir fem bast prinsen! Helt otroligt, vad vill han ha i present? kram

2008-05-26 @ 17:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0