Dopet avklarat

Nu är hon döpt lilla Alice, Ingrid, Maria! Och det gick jättebra. Felix skötte sig utmärkt i kyrkan och hällde upp vatten i dopfunden och stod snällt med oss där framme. Det var högmässa så det tog ett tag men det gick bra. Var en rar och personlig präst vi hade faktiskt. Sen åkte vi vidare till Prästgården för att fika och det tog ett tag innan allt fanns på plats så kändes det iaf men det gick bra och gästerna fikade och åt. Det kom 35 personer sammanlagt tror jag och då mest kompisar en del släkt men inte så många. Favoritsläkten från Göteborg kom och det var väldigt trevligt måste jag säga:) Och en massa fina presenter fick hon lillan som t.ex fotoalbum, fina kläder, 3 halsband, ask för sina tänder, kramdjur, speldos, pengar, ett första året bok och en annan jättefin bok med en massa klassiska sagor, hur fin bok som helst alltså. Massa annat fint med. Tack så hemskt mycket kära vänner! En kompis hade även skrivit en fin dikt på kortet ska fråga henne om jag får lägga in den här. Samma med bilder det kanske kommer upp här, måste tillfråga inblandade själar först. Man får ju inte lägga ut bilder utan tillåtelse och det förstår jag, vet själv hur trist det där kan vara.

Och snäll var hon Alice förstås, lika snäll som vanligt sa knappt ett knyst under hela dagen, underbara lilla tjej. Alla påtalade hur snäll hon var och det vet vi ju redan hon märks ju knappt av alls lillan. Det var som Kim sa att hon har hållit oss vakna en natt sen hon föddes och det var ju förra veckan innan vi skulle till Göteborg. Bebisar är underbara och snart får mina närmaste väninnor prova på det här med moderskapet. Det ska bli underbart roligt och jag längtar en massa efter deras bebisar! Mysigt mysigt.....

Nu sover Alice och Felix ska precis gå och lägga sig, jag ska nog glo på tv lite innan jag somnar jag med, är rätt sliten efter dagen. Och nu kommer skolångesten krypande. Nu är dopet över så nu måste jag ta tag i det här, känns blä men ska bli ljuvligt när det är över då jäklar är det sommarlov på riktigt.


Kommentarer
Postat av: Tezz

Fina presenter..Skönt att det är över nu..

Kram

2008-05-18 @ 21:39:47
Postat av: Anna

Skönt att allt gick bra med dopet... Kram

2008-05-19 @ 06:03:37
URL: http://annis79.blogg.se/
Postat av: Sara

Oj hade missat flera inlägg såg jag nu. Va gött att allt gick bra med dopet och att ni är nöjda med allt. Det är ju en dag man vill minnas som fin och bra=) Fy vilket väder det är nu. Har knappt rört på mig på en vecka. Man är inte direkt motiverad att gå ut.. suck.. ha en bra (kall?) dag!!

2008-05-19 @ 07:44:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0