Stor dag för liten kisse

Idag var det en stor dag! Inte för mig men för min lilla persiska prinsessa. Lilla Zarah. Ni vet min perserkatt, hon med tanden. Har alltid tänkt att hon ska få gå ut någon gång. Men nu har hon bott hos oss i fem månader utan att ha tagit ett enda steg i den friska luften. Idag blev det ändring på det. Jag öppnade altandörren och hon gick ut direkt. Följde med henne ut och hon sprang runt och jamade och hoppade. Hon såg lycklig och förvirrad ut. Sen gick hon in och sen ut igen. Hon förstår att man ska ta sig ut och in i kattluckan men hon behärskar den inte riktigt än. Hon slår med tassen sen har hon tur så öppnar den sig så hon hinner ut. Vi har aldrig brytt oss om att släppa ut henne för vi tänkte att hon går väl ut när hon fattar luckan och hon ser ju hur de andra katterna gör. Men hon har aldrig försökt på riktigt. Andra gången hon var ute så var hon ute själv och sen kom hon in på eget initiativ och sen dess har hon sovit i en av fotöljerna. Men nu ska det väl flyta på av sig själv, hon får utforska världen där ute på egen hand. Hoppas att allt går bra och att hon inte blir påkörd eller nåt sånt, fastnar i ett träd eller liknande. Perserfolk vill inte ha sina katter som utekatter. Men jag gillar inte tanken på att man ska stänga in ett djur så där. Och bor man som vi gör finns det inga ursäkter.

Annars har jag faktiskt pluggat en del idag och varit effektiv. Kimpa har fått hjälpa mig med en del mattetal. Nu kom killarna hem, de har varit och handlat. Nu ska jag fixa lite middag, sen ska jag och Felix baka kakor har jag lovat honom.

Imorgon är det allvar igen. Tuff vecka framför mig, har insett att det är meningen att jag ska räkna närmare 150 tal nästa vecka. Fattar inte hur den ekvationen går ihop, men det ska väl gå!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0