Slår ett slag för matberedaren

Vi har en matberedare och har haft den i fem år snart. Men den är knappt använd. Vi fick den av svärmor julen 03 och som motivation hade vi att vi skulle kunna göra egen barnmat till Felix, säkert! Inte till Alice heller. Men idag använde jag den och gjorde kakdeg med. Bakade två olika sorters kakor och vet inte riktigt hur jag hade fått till degen om jag inte hade använt matberedaren. Har använt den till att skiva potatis några ggr och lök men har alltid tyckt att det är så tråkigt att ta fram den från skåpet eftersom det blir så mycket disk. Men no more. Nu ska jag ta fram den direkt för fan va bra den är. Kan ju göra det mesta. Kim har köpt hem ingredienser till tacos, ska bannemej använda den då istället för att hacka för hand, det tar ju ändå lite tid.

Man kommer till ny insikt varje dag! Nu blire Prison break, sen packa väskan och sova. Natti natt!

        


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0