Körigt

Ibland kör det ihop sig ordentligt. Som nu i morse t.ex. Gick upp i tid vid sju för att hinna duscha, sen klädde jag på Alice och Felix vaknade och jag gav barnen frukost. So far so good. Hade märkt på Zarah att hon var dålig i magen. Klockan närmade sig halv nio och vi skulle knalla bort till dagis. Då gick Zarah på toa igen vilket resulterade i lös kattskit på olika ställen på golvet och på hela hennes bakben. Det var bara att börja torka och ta in katten i duschen och duscha henne. Därinne var hon jätteduktig, gick runt och gnällde men jag pratade lugnt med henne och det gick relativt bra. Kamma henne efteråt gick inte lika bra. Vi får hjälpas åt ikväll jag och Kim och kamma henne och klippa henne litegrann. Snacka om pälsvård (ja det visste jag innan jag skaffade henne). Det blir inget kvar av henne när hon är blöt, bara en grå smal sak. Felix pekade på henne och skrattade och sa "Titta va smal Zarah är". Medans jag duschade katten passade Alice på att krypa under våran säng där hon även hittade en lecakula som hon stoppade i munnen. Jag fick tag i henne och drog försiktigt fram henne. Vid det här laget skulle vi ha varit på dagis för tio minuter sen. Som tur var kom mamma hit och passade Alice medan jag lämnade Felix så jag slapp klä henne med.

Nu ska jag slänga i mig frukost för om en kvart ska vi åka till stan. Ska på kontroll på bvc, sen gå på stan en sväng.

Kommentarer
Postat av: jeanette

vad rart, allt ska in i munnen, även lecakulor....

2008-10-14 @ 13:48:06
Postat av: Sara

Man känner sig inte alls slut när man måste stressa på det viset;)

2008-10-14 @ 15:03:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0