Underbara natt

Jag har sovit ljuvligt i natt. Sov hela natten. Alice väckte mig vid fem och då gav jag henne en flaska välling sen somnade jag om. Felix väckte mig 8.05 och då var det bara att skynda mig upp och ge honom frukost eftersom han skulle vara på dagis vid halv nio. Det är tur att man bor så nära dagis som vi gör.

Nu händer inte mycket. Alice sover fortfarande och jag ska tvätta lite här. Vad kallt det blivit förresten. Fick sätta på Felix termobyxor i morse samt leta upp vinterlådan och rota fram tjocka vantar till honom. Tog även fram förra årets vinterskor till honom. Som tur var passar dom perfekt. Men nu är det god tid att åka och köpa vinterkläder till hela familjen. Har lovat Felix en tripp till Bus och leklandet oxå. Han är väldigt sugen och pratar knappt om annat. Måste till bibblan och låna en bok oxå. Ska läsa en 300 sidor lång bok det första vi gör i kursen för den ska snart redovisas. Ska kolla igenom litteraturlistan med för att se om jag behöver beställa några böcker, en del har jag sen förra kursen. Ska maila Ida i min studiegrupp. Fick ju välja klass och grupp själv så jag valde en med en tjej som jag träffat förut. Har hennes mailadress så jag tänkte att jag drar i väg ett mail och frågar hur dom tänkt sig det och om de bestämt några studiegruppsträffar och så. Det kommer dra i gång på allvar och det kommer bli fullt upp för fröken Röös om några dagar. Det enda riktigt negativa är att jag kommer få pallra mig upp innan halv sex på morgonen. Kommer så klart sakna barnen oxå men det är nyttigt att vara ifrån dom så jag kan sakna dom lite och sen komma hem och bara njuta av dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0