As I dream about movies they won´t make of me when I´m dead

Söndag igen då, jag håller på att baka i vanlig ordning, brukar jag göra på söndagar. Kimpa är uppe på taket och jobbar. Ska även plocka tvätt sen som jag oxå alltid gör på söndagar. Städa ska jag dock inte för det gjorde jag igår kväll. Så det blir som en typisk söndag här hemma.

Kan en katt ha inkontinensproblem?? Jag undrar verkligen för våran Diza luktar alltid kiss. Visst hon är väldigt långhårig men ändå. En gång när hon hade legat på Kimpas datastol så var hela sitsen full i kiss. Här om kvällen låg hon på min kudde och hela den luktade kiss, samma sak med mina kläder. Hon gillar inte de andra katterna utan är en riktigt bitch och vill vara ifred så hon sover numera på min stol inne i sovrummet så nu sover hon på mina kläder, inte så käckt. har lagt på en handduk där och får hålla mina kläder därifrån. Just nu sover hon i våran säng, så där får man väl byta sängkläder sen. Samtidigt har jag inte hjärta att kasta ut henne därifrån för hon har skadat foten eller benet som är alldeles svullet och hon haltar så hon får ligga kvar. Vad gör man inte för de små? Har man skaffat sig barn så får man ta hand om dom.

Vet att jag gnällde på barnen igår, men så känner jag bara 10% av tiden ungefär haha. Dom är underbara dom små. Imorse vaknade Alice vid halv sju så jag gav henne välling ihop om att hon kanske skulle somna om så jag kunde ligga en stund till, icke! Det gjorde hon inte så jag tog in henne till oss och hon röjde runt i sängen en stund och klampade runt på pappa och drog honom i öronen så han ficm ont och vaknade. Efter en stund kom även Felix in och sen låg dom där. "Vi leker mamma, sa Felix. När man har fått en lillasyster så måste man lära känna henne" Så sa han. Sen började han snacka kiss och bajs och mamma som är så omogen skrattade så klart. Alltså hur kan man låta bli? Han säger så mkit roligt ovh jag fick kväva skrattet mitt i kudden medans Kimpa mumlade nåt om hur mogen jag var som skrattade så mkt åt detta. Tillslut kom han in på det här med att vara kille och tjej och att det är bättre att vara kille och ha en snopp för då kan man kissa rakt ner. Han kan klämma lite och så sträcker snoppen ut sig och så blir det bättre. Ja han hade en massa bra argument, gullungen.

Kimpa och jag har börjat se om alla Sagan om ringen filmerna, extended version, men de är ju så långa så det är inte gjort på en kväll. Men första är klar nu iaf så det blir väl De två tornen ikväll antar jag.

Dags att sluta jiddra och gå och fixa lite lunch istället tror jag.


Kommentarer
Postat av: jeanette

någon har lyssnat på bon jovi......

2008-09-14 @ 18:12:12
Postat av: Maria

Jeanette: Fan va rätt du har kakan! Det trodde jag inte du skulle komma på. Ses snart?

2008-09-14 @ 22:55:21
URL: http://mariia.blogg.se/
Postat av: Astronauten

Hej! Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att ägna en minut åt att vara supersnäll mot mig och rösta på mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/-1/votes/5185986



Vore hur snällt som helst och det skulle göra mig jätteglad! :D



PS. Du kan även vinna en mobiltelefon när du röstar :)

2008-09-14 @ 22:57:46
URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0