Vuxna människor

Jag är så ledsen, sitter och kämpar mot tårarna. Och det är inte ens mig det är synd om. Men min stackars lärare, våran härliga lilla tomte. Jag träffade honom i Gläntan idag innan lektionen och han sa att jag var godkänd på tentan, det trodde jag inte att jag var eftersom jag inte stod som g, men det var tydligen betyget på hela kursen. Jag har inte gjort klart en uppgift och är inte godkänd men hade godkänt på tentan. Hur som helst han kom till våran lektion för att berätta att han skulle komma förbi efter och lyssna på våra synpunkter ang. tentan och svara på frågor. Första gången han var inne var det en tjej som skrek åt honom. Andra gången när han kom vid ett så sa de att de inte hade ätit nån lunch och orkade inte med detta nu. Sen började de klaga de som var kvar. Varför gjorde du en tenta och inte en hemuppgift? Den här tentan är inte godkänd av kåren! Och hur fan bedömmer du det här och hur fan tänkte du? Vi som tänkte fråga enkla saker som, behöver vi tenta om vad ska vi tänka på till nästa gång mm fick inte en syl i vädret. En av tjejerna the queenbee svor och skrek att här kan jag fan inte stå dig kan man ju inte prata med och så försvann hon med en hop tjejer. Dom är så hemska! Jag vet att man inte ska säga så om människor, men dom är verkligen det. Igår när vi hade lektion så kom klass två in för att gemensamt med oss diskutera lite och jag och många med mig kände att vi vill inte. Vi vill inte ha er här. Så jäkla illa är det alltså. Som jag och I kom fram till, det är nästan hat man känner hur sjukt det än låter men så känns det. Jag vill inte ens se dom, det är så hemskt alltihop. Och dom ska bli lärare, LÄRARE! Dom ska ta emot elever, jobba i arbetslag och ha kontakt med föräldrar. Jag hoppas att dom aldrig hamnar på mina barns skola det säger jag bara. Vuxna människor som beter sig på det här viset. Dom är på honom stackarn. Och han försvarar sig opch förklarar att han inte kan ha poäng på frågor om en text som ska analyseras och återberättas, det hade varit skillnad om det varit en mattetenta som är mer konkret. Han säger att om man har sämre på en del och bättre på en annan så jämnar det ut sig och är vissa delar lite sämre så bedömmer han ändå med hjärtat. Förstår ni hur härlig han är? Och de skäller på honom, bråkar och ställer till det! Jag skäms för dom, jag skäms. Min blotta närvaro i detta klassrum får mig att vilja krypa in i mitt skal. Jag vantrivs i deras sällskap. På mornarna så brukar jag sitta med en del i den klassen (Dom bästa av de alla) och de gnäller ändå. Det är 45 minuters vånda för mig, och då gnäller dom ändå minst. Imorgon sätter jag mig nån annanstans, aldrig mer! Jag ska skicka ett till mail till honom för att berätta varför vi drog idag. Han hade skrivit fel i ett betyg på en kompis till mig och hon mailade och frågade hur det skulle vara. Han förklarade att det blivit fel och bad om ursäkt. Han tyckte att det var mycket att göra, stor arbetsbörda eller vad han kallade det. Tror fan det, och inte blir det bättre av detta. Han har kursen och elever så det räcker.

Här hemma är allt som vanligt, Alice är fortfarande sjuk och Kim är hemma och vabbar. Men han är otroligt effektiv, eftersom Alice är så pass pigg som hon är så hinner han med en massa annat. Han har rensat i Alice rum och i huset och uterummet och hunnit fixa iordning båten. Han är effektiv och det är skönt att ha honom hemma. Sitter och väntar på att mamma ska komma hit med påskläder till Felix, de ska gå påsktåg på dagis imorgon och Felix vill vara påskgubbe så det ska vi försöka fixa. Och sen ska jag in till marknaden en sväng med Alex innan det är dags för eftermiddagspass i skolan. Sen jäklar är jag ledig en vecka! Men jag är gärna i skolan men det ska bli skönt att hela familjen får vara hemma tillsammans.

Lunchade med Jea och Mika idag, himla trevligt, träffade Mia och Tobbe av en slump oxå. Trevligt, mer umgänge alltså! Pratade med Linda oxå vi ska bli bättre på att ses, som det är nu är det katastrof haha. Vi får fan kamma oss!


Kommentarer
Postat av: Bea

MEN det låter ju HEMSKT! Jag blir också ledsen när jag läser om hur de behandlar honom! Det är inte klokt - han är ju så vis o snäll den mannen.

KRAM

Glad Påsk i förväg :P

2009-04-07 @ 23:20:53
Postat av: athrin <3

va guliga

2009-04-09 @ 19:38:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0