Jul 2009

Nu är julen över, julafton åtminstonde. Den gick förbi rätt smärtfritt. Jag och Kim lagade maten och sen kom de första gästerna runt ett och resten vid två. Det tog ett tag innan maten stod på bordet, eftersom vi fick möblera en del för att få plats. Jultomten kom och han gjorde riktigt bra ifrån sig, alla var väldigt nöjda. Det blev brorsan som agerade tomte. Vi hade bestämt att tomten skulle knacka på dörren och lämna säckarna och säga att han hade bråttom till andra barn. Mest för att Felix är såpass stor nu så han säkerligen skulle inse vem som var tomte annars. Sen var brorsan sjuk och hostade om vartannat så det här passade oss bra. Jag följde med honom runt huset och hjälpte till att bära säckar. Fan va vi garvade, höll på att kissa ner mig därute i snön. Men det vart lyckat och Felix delade sen ut alla paket. Han var dock besviken att han inte fick en legoborg (finns inte i Sverige längre). Annars var det en bra jul allt som allt. Felix var dock väldigt sjuk. Han har haft feber sen tisdags kväll. Och kom till mig på natten innan jul och var varm som ett element. Och igår var han märkbart sliten, låg och somnade i soffan och åt inte eller lekte eller nåt. Men han hade 39-40 graders feber så det var inte så konstigt.

Idag har vi varit hemma och slöat. Felix är feberfri just nu men han var risig imorse. Idag har han ätit litegrann och känner sig piggare. Brorsan är fortfarande dålig, vet inte vad det var för skit de åkte på. Men hög feber och otäck hosta har dom båda två. Får hoppas att Alice klarar sig.

På tal om Alice. Har ju nämt att hon är en liten vildbuse. Och jag säger då det. De senaste dagarna har varit värre än nånsin. Vi borde döpa om henne till Katrina för hon drar fram som en orkan. Det ena hysset avlöser det andra, helt otroligt. Och våra familjemedlemmar har börjat se det dom med. Ingenting får vara ifred. Hon snor gardinstänger från panellängderna, snor kulor och Felix pynt från granen, tar sönder Felix pynt. Idag hamrade hon på en av de nymålade väggarna i sovrummet. Blev en massa märken såklart. Och igår välte hon granen (som jag hann ta emot). Ja hon håller igång hela dagarna och man kan bli trött ibland. Jag kommer att ha fullt upp sen när jag är hemma med tre små liv det ska gudarna veta.





Kims syster är en jäkel på att göra julgodis som ni ser, tomten på snabbvisit, Felix som klapputdelare )i myskläder på självaste julafton, är man sjuk ska man ha mjuka kläder). Alice är mycket nöjd med sin nya dockvagn och Felix med sin Tie fighter. Det enda paketet han verkligen brydde sig om trots att han fick en häftig bilbana av brorsan. Så kan det vara. Lego är det som gäller just nu.

Lade just Felix och nu är febern uppe i 39 igen, stackarn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0