Here she goes again

Nu är jag arg igen! Läser om att de ska få jaga vargar i Sverige. Regeringen har godkänt allmän licensjakt på varg och de ska skjuta 20-40 vargar i vinter. Det är första gången på 45 år som det är tillåtet Det här gör mig så jäkla ledsen. Jag vet att många jägare velat det här länge. Vargarna tar ju jägarnas älgar, kan ni förstå. Stackars små jägare som får en del av sina älgar tagna av vargar. Ingen verkar tänka att det är naturens sätt att lösa det hela. Måste ju vara bättre att vargarna dödar älgar, det är mer naturligt än att små gröna män ska skjuta dom med gevär i skogen varje höst. De ska reglera stammen, vi får inte ha mer än 210 vargar i Sverige. 210 vargar? Det är inte en stor summa ens. Men vargen dödar ju en del jakthundar och jägarna i Rudskoga är ledsna "att jaga är inte roligt längre, vargen förstör". Står fast vid min åsikt att skogen är djurens domäner och man bör tänka till en gång extra innan man släpper sin hund lös där det kan finnas varg. Självklart vill jag inte att några hundar ska sätta livet till, men det är upp till varje ägare att skydda sin hund.

Och nu ska homosexuella få lämna blod. Har ni hört? Är det inte sjukt! Ibland kan man undra om det är Sverige vi bor i och om året verkligen är 2009. Jag menar såklart att det är sjukt att homosexuella inte fått lämna blod förut. Man ska inte få haft sex på ett år. Men alltså att tro att alla homosexuella har hiv och hepatit c mm måste ju vara förlegat. Om inte annat kan man väl testa alla blodgivares blod innan man tar emot det? Helt jävla galet!

Man kan ju inte bli annat än förbannad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0