Sjukstuga

Här hemma är allt sig likt. Felix är risig och jag och Kim lite halvsletna vi oxå. Felix var ju feberfri hela dagen igår och på kvällen med, man såg att han inte var pigg men han hade åtminstonde ingen feber. Inatt kom han upp till oss vid tretiden och då hade han en temp på 39,5 stackarn. Idag är det bättre men han hostar mer elle rmindre hela tiden och snorar och man ser på ögonen att han är sjuk. Jag undrar vad det är för skit vi åkt på? Brorsan är fortfarande inte bra han heller, han har varit dålig i en vecka nu. Är han inte bra till veckan som kommer så får jag nog ringa vårdcentralen. Han kanske åkt på nåt som han behöver antibiotika för att bli av med. Som tur är så är Alice fortfarande pigg som en lärka.

Själv känner jag mig bakfull, åtminstonde bakfyllehungrig. Imorse när vi gick upp fick jag för mig att jag ville ha scones till frukost så jag ställde mig och bakade det. Alice var sugen som vanligt och när jag stod brevid henne så passade hon på att sno deg från mina händer. Sen åkte till affären en snabbis och handlade lite när jag kom hem lagade jag tacos för det var jag sugen på. Blir nog en del choklad med innan den här dagen är över. Äter för att man har tråkigt? Har gått upp 7 kilo nu, men inte så farligt kanske med tanke på att jag är i v.34. Det där med vikten får man ta tag i sen när man kan amma bort ett antal kg.

Barnen ser på Nemo och Kimpa lägger golv. Själv ska jag nog ta och ringa en vän eller två. Kanske toppa dagen med att spruta lite spray i den här jäkla näsan jag har. God fortsättning på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0